Housekeeping w hotelu - struktura organizacyjna.

Szczegóły

     Pracownicy obsługi pokoi grają główną rolę w sprzedaży najważniejszego produktu hotelu – noclegu w pokojach i apartamentach. Bycie pracownikiem housekeepingu nie wymaga jedynie wiedzy jak przygotować pokój dla gościa hotelowego, ale również wiedzy co się stanie wówczas kiedy ten pokój nie będzie spełniał odpowiednich standardów czystości. Aby osiągnąć ten standard wszyscy pracownicy housekeepingu powinni znać sprzedawany produkt lepiej niż inni pracownicy hotelu.
      W tym miejscu warto zastanowić się dlaczego, pomimo tak wysokiej rangi wykonywanych czynności, ta część personelu jest zazwyczaj najmniej doceniana nie tylko przez gości hotelowych, ale nawet współpracowników. Być może gość nie widzi służb housekeepingu bo pracownicy służby pięter powinni być jak najmniej widoczni, poruszać się i pracować cicho, nie prowadzić głośnych rozmów między sobą. Fakt, jest to żelazna zasada pracy w tym dziale. Natomiast każdy widzi efekty ich pracy w postaci idealnej czystości w jednostce mieszkalnej i łazience. Kolejny fakt: podczas wykonywania swoich obowiązków housekeeping nie powinien zakłócać spokoju gości przebywających w hotelu. I znowu to właśnie dział służby pięter zapewnia gościom hotelowym komfort odpoczynku, relaksu i intymności.

Źródło: http://www.horecanet.pl/Najbardziej-niedoceniany-dzial-w-hotelu,wiadomosc,24,maj,2012.aspx

Dla sprawnej pracy działu służby pięter, potrzebna jest dobra organizacja. Schemat organizacji działu housekeepinguróżni się w zależności od rodzaju obiektów noclegowych.

Uczennica klasy III TH, Żaneta Gorzałkowska,  wykonała prezentację pt. „Struktura organizacyjna housekeepingu” do wykorzystania na lekcjach z przedmiotów zawodowych w technikum hotelarstwa.

 

  ZAPRASZAM DO OBEJRZENIA PREZENTACJI

                                       Żaneta Gorzałkowska kl. III TH

Opracowała: Grażyna Serafin

 

 

   
© ALLROUNDER