Pastucha Małgorzata

Szczegóły

KLASY MATURALNE

Pamiętamy, że za rozprawkę mamy  50 punktów, więc do dzieła ćwiczymy i piszemy kolejną interpretację. 

30.03.2020 r. na wasze adresy e-mail wysłałam temat do nowej rozprawki. Termin realizacji do 3.04.2020 r.,  jeżeli do kogoś nie dotarła informacja, proszę o kontakt Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript.

proszę uwzględnić następujące wnioski do kolejnej pracy.

  1. Teza jest jednym zdaniem
  2. Analiza podanego fragmentu powinna być wnikliwa
  3. Odwołujemy się do dzieł w pierwszej kolejności z kanonu lektur, 
  4. Nie przywołujemy i nie poddajemy analizie tekstów dzieł komercyjnych, bajek, tekstów ze szkoły podstawowej
  5. Praca w formie streszczenia nie podlega ocenie
  6. Kryteria oceniania, jak doskonale wiecie, podane są na stronie CKE Informator z języka polskiego

 

30.03.2020 r prace sprawdzam w kolejności, jakiej nadsyłacie, odsyłam z punktacją  i oceną, czas, w jakim się znaleźliśmy,  działa na was bardzo mobilizująco, prace są dobre, terminowo się rozliczacie. Brawo!

Dzisiaj wieczorem nowa porcja zadań. Proszę ćwiczcie do matury ustnej..... 

mam nadzieję, że dzielnie znosicie czas poza szkołą i znajomymi, ekstremalnie mobilizujemy się i pracujemy!!

26.03.2020 r. temat: Ćwiczenia maturalne. Praca z tekstem. 

Dzisiaj proszę o przepracowanie tematu związanego z "Granicą" Zofii Nałkowskej. Odsyłam do gotowego arkusza. Operon Baza arkuszy maturalnych. . tutaj: matura próbna  2019 r. 

Czy może być prawdą, że jesteśmy tacy, jak myślą o nas inni, a nie tacy, za jakich samy siebie uważamy? Rozważ problem i uzasadnij swoje zdanie, odwołując sie do podanego fragmentu innych tekstów kultury.

W zeszytach  piszecie rozprawkę, osoby zainteresowane mogą przesłać na pocztę w celu sprawdzenia i omówienia. Przesyłajcie wiadomości i zapytania na pocztę, tutaj podam wam mój numer telefonu i będziemy rozmawiać bezpośrednio. Niedługo zostaną uruchomione kolejne możliwości kontaktu. 

Przypominam o pracy związanej z motywem podróżowania, nie spłynęła do mnie jeszcze żadna praca. Kochani mobilizujcie sięŚmiech!

 

WAŻNE!

Nowa Era uruchomiła materiały dla maturzystów  zdalne nauczanie.Logujecie się na stronie wydawnictwa

teramatura.pl zdalne nauczanie. Tu znajdziecie materiały:

1. słownik motywów kulturowych

2.moja matura aktualności

3. Materiały maturalne

4. fiszki

5.opracowanie lektur

24.03.2020 r. Motyw podróży w literaturze. analiza i interpretacja fragmentów "Podróże z Herodotem" R.Kapuścińskiego. podręcznik str.126

a. o utworze str. 128

b.zadanie 3 str.128

c.przywołanie innych tekstów kultury podejmujących motyw podróży

Zadanie domowe

Czym dla bohaterów literackich jest podróżowanie?Odwołaj się do podanego fragmentu " Podróży z Herodotem" i innych tekstów kultury. Prace proszę przesyłać na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript.   termin:29.03.2020 r. kto złapie z mną kontakt przez pocztę, to zaproponuje dodatkowe możliwości korespondencji bezpośredniej

 

WAŻNE: materiały znajdują się na stronie wydawnictwa NOWA ERA, zdalne nauczanie terazmatura opracowanie lektur.

1. Powtórki do egzaminu maturalnego ustnego:

a) https://cke.gov.pl/egzamin-maturalny/egzamin-w-nowej-formule/materialy-dodatkowe/materialy-dla-uczniow-i-nauczycieli/jezyk-polski-czesc-ustna/

 

2. Powtórzenie i usystematyzowanie wiadomości z literatury współczesnej:

a) interpretacja i analiza utworów lirycznych objętych podstawą programową

b) przypomnienie podstawowych motywów występujących w "Dżumie" Alberta Camusa oraz "Tangu" Sławomira Mrożka

 

Wszystkie dostępne materiały dla uczniów, którzy chcą ćwiczyć umiejętności maturalne znajdują się  na stronie Centralnej Komisji Egzaminacyjnej.

https://cke.gov.pl/egzamin-maturalny/egzamin-w-nowej-formule/

 

 

KLASA I TI

30.03.2020 r.  - na adres e-mail Ani przesyłam kartę pracy do kolejnego tematu lekcji:

Lady Makbet - femme fatale

Proszę uzupełnić kartę pracy i przesłać na mój adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript. do sprawdzenia na ocenę.

25.03.2020 r. mam nadzieję, że jakoś na swój sposób  radzicie sobie bez szkoły, kolegów. 

 

dzisiaj kolejny temat lekcji:

temat: Portret psychologiczny Makbeta. 

pkt.1. Motywy popełnienia przez Makbeta zbrodni : ambicja, pycha, czarownice, Lady Makbet, żądza władzy , hardość, słaby charakter

pkt. 2.Charakterystyka Makbeta przed popełnieniem zbrodni, (tutaj samodzielna notatka)

pkt.3 Charakterystyka Makbeta po dokonaniu zbrodni ( tutaj samodzielna notatka) 

Proszę w lekturze zaznaczyć  fragmentów  charakteryzujących  postać bohatera. 

 

24.03.2020 r. przechodzimy do omawiania " Makbeta" W. Szekspira. Zagadnienia;

a. Jaką rolę odgrywają w dramacie czarownice?

-odtworzenie fragmentów, w których ukazują się Makbetowi

-jakie informacje przekazują bohaterowi

-czy czarownice miały wpływ na decyzje Makbeta

1. Jan Kochanowski "Psalmy":

a) lektura "Psalmów"

b) interpretacja i analiza- wiadomości z podręcznika

 

 

KLASA II TOR, II TŻ

24.03.2020 r.

1. kolejny temat do opracowania w zeszytach; Portret Izabeli Łęckiej. Praca z tekstem. 

a. proszę w zeszytach  opracować charakterystykę bohaterki w formie obszernej notatki.

1. Bolesław Prus "Lalka":

a) obraz społeczeństwa w "Lalce"

 

 

KLASA III TOR, III TŻ

24.03.2020 r. 

Temat: Labirynt - przestrzeń zachęcająca do odkryć, czy pułapka bez wyjścia? Rozważ problem odwołując się do podanego fragmentu i innych tekstów kultury. Sklepy Cynamonowe B Schulz. 

Tekst znajduje się na stronie Centralnej Komisji Egzaminacyjnej - Egzamin maturalny - Informatory język polski - strona 26. 

Ze strony 27, 28 proszę zapoznać się z przykładowa realizacja zadania i zredagować notatkę do zeszytu.

 

 

1. Bruno Schulz "Sklepy cynamonowe" 

a) lektura opowiadania "Sklepy cynamonowe"

   
© ALLROUNDER