Matłosz Małgorzata

Szczegóły

Witam was,

przedstawiam poniżej zestaw zadań do wykonania na najbliższy tydzień.

Kl. I TR /  I TK

Das ist mein Haus! Pomieszczenia, meble.

Proszę powtórzyć słownictwo z tego tematu ( Podręcznik- Dein Wortschatz str. 82-83)

Proszę opisać swoje mieszkanie i poszczególne pomieszczenia. Użyj słownictwa z lekcji, możesz również szukać nowych słów w słowniku i ich tu użyć. ( Książka ćwiczeń, str. 9 ćw. 53).

 

Kl. I Tia / I TFa

Wohnen in Deutschland. Podr. Str. 76.

Proszę zrobić ćw. 2 str. 76. Wie sieht deinTraumhaus/ deineTraumwohnung aus?

Kl. I TH / I TF/ I TI

Wohnen in einer WG- Leseverstehen

Proszę wykonać ćwiczenie 26 ( Książka ćwiczeń). Następnie uzupełnić i przetłumaczyć słownictwo w ćw.27 ( Książka ćwiczeń), wykorzystując je z kolei do ćw. 29 z Książki ćwiczeń. Uzupełnić tabelkę: Zalety i wady mieszkania we wspólnocie mieszkaniowej.

Kl. III TK

Proszę przygotować prezentację do 27.03.

Magda – Blumen

Luiza i Sandra- Bäume

Weronika i Alicja H. – Sträuche

Patrycja W. – Ziergarten

Natalia i Anita- Werkzeuge

Szymon i Maksymilian- Stauden

Patrycja J. – Heckepflanzen

Kacper B. – Arbeit auf dem Feld

Alicja K. – Gartentipps

Jakub P. – Arbeit im Garten

Bartosz S. – Garten und Balkon

Wiktoria K. – Praktikum in Deutschland- sich vorstellen

Dawid- Gartenarbeiten im März

 

Kl. III TIa

Proszę powtórzyć czas przeszły Perfekt, wykonać ćwiczenia 3,4,5 i 6 w Książce ćwiczeń str.54-55.

 

Kl. III TIb

Was ist fur dich Freundschaft?  Podr. Str. 31.

Na podstawie tekstu „ Freundschaft ist…” napisz 5 zdań, czym jest dla Ciebie przyjaźń.

 

 Życzę wszystkim dużo zdrowia i wytrwałości

Uśmiech

 Witajcie ponownie,

mam nadzieję, że wykonaliście zadania przekazane w ubiegłym tygodniu.

Teraz możecie pochwalić się nimi,  wysyłając do oceny wszystkie samodzielnie zrobione ćwiczenia i prezentacje na mój adres:

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript.

Wkrótce otrzymacie kolejny zestaw ćwiczeń utrwalających materiał leksykalno-gramatyczny.

Życzę wszystkim zdrowia.

PozdrawiamUśmiech

M.Matłosz

 

 Drodzy Uczniowie,

poniżej przesyłam Wam kolejną partię już nowego materiału do opracowania. Zachęcam przy okazji do systematycznej pracy, bo tylko taka praca przynosi efekty. Pracujcie w swoim tempie, róbcie przerwy, nie przejmujcie się, jeśli pojawią się jakieś problemy z wykonaniem ćwiczenia czy zadania. W razie potrzeby pomogę WamUśmiech Życzę powodzeniaŚmiech

Kl. I TR/ I TK

Lektion 2C

Thema: Hast du auch einen Hund? Podręcznik str.72.

Proszę przyjrzeć się fotografii i opisać, wyrażając przypuszczenia, co robią chłopcy przy komputerze ( spielen, lernen).

Po wysłuchaniu lub przeczytaniu dialogu zdecyduj, które zdania są prawdziwe, a które fałszywe ( ćw. 1.str. 72 z podr.)

Następnie dopasuj nazwy zwierząt do zdjęć ( ćw. 2. str.73). Proszę o przyswojenie słownictwa odnoszącego się do nazw zwierząt w liczbie poj. i mn.), np. papuga - der Papagei

                                papugi - die Papageien  itd.

 

Thema: Rodzajnik nieokreślony i słówko przeczące "kein". Tabela z podręcznika str. 72

Przeczytaj komentarz gramatyczny dotyczący używania słówek przeczących: kein/ keine. Proszę zwrócić uwagę na zmianę rodzajnika i przeczenia "kein" w bierniku rzeczowników rodzaju męskiego.

Np. Das ist ein Hund. ale: Ich habe einen Hund. W przeczeniu: Ich habe keinen Hund.

Dla utrwalenia tego zagadnienia, proszę wykonać ćw. 4,str. 73 ( Podręcznik)

 

Kl. I Tia / I TFa

Thema: Powtórzenie materiału z rozdziału 2.

Przeczytaj z podręcznika str.80 Kommentar. Fokus auf Grammatik 2. Pozwoli Ci to na przypomnienie sobie zasad gramatycznych dotyczących dotychczas poznanych zagadnień.

Polecam obejrzenie w domu filmu Tom 1, Nachhilfe 3, www.klett.pl/ nachchilfe

Przedstawiono tam formy zaimków dzierżawczych i ich miejsce w zdaniu. Wykonaj ćwiczenia ze str. 81 z podr.

 

I TH / I TF / I TI

Thema: Kapitel 3. Schulalltag.Sarahs Schule. Podr. str. 39.

Przeczytaj zdania 1-6 i wysłuchaj nagrania. Zaznacz, które zdania są prawdziwe, a które fałszywe.

Następnie odpowiedz na pytania z ćw. 2. Nowe słownictwo znajdziesz w podr. na str. 46 Wortschatz.

Napisz w zeszycie krótką notatkę o swojej szkole, wzorując się na ćw. 5. str. 39. Jednocześnie będą to odpowiedzi na pytania z poprzedniego ćwiczenia, np.

Welche Schule besuchst du? Ich besuche das Technikum.

W razie jakichkolwiek pytań, jestem do Waszej dyspozycji.

Trzymajcie się zdrowoPuszcza oczko

M.Matłosz

 

KL. III Ti a

Rozpoczynamy rozdział 11 - Krank oder gesund. Podręcznik str. 71.

Thema: Beim Arzt. U lekarza.

Zanim przystąpicie do wykonywania ćwiczeń, przyjrzyjcie się fotografii, wprowadzającej do nowego działu, następnie przeczytajcie, czego nauczycie się w tym rozdziale.

Na stronie 78 Wortschatz znajdziecie przydatne słownictwo.

Proszę wyszukać w słowniczku i wypisać do zeszytu nazwy lekarzy specjalistów,

np. der Arzt, die Arztin ( lekarz, lekarka)

       der Augenarzt- okulista

a także zapoznać się z informacją o stanie zdrowia/ dolegliwościach ( tabelka). Następnie wykonajcie ćw. 1 str. 71 ( podr.)

Przypomnijcie sobie pytania o samopoczucie/ stan zdrowia ( pytania w tabelce) i odpowiedzcie na nie, np.

Wie fuhlst du dich? Ich fuhle mich gut.

 

Kl. III Ti b

Będziemy w dalszym ciągu w temacie: Freundschaft .Kapitel 8.

Thema: Erzahle uber deine Freunde. Opowiedz o swoich przyjaciołach.

Wykorzystując dotychczas przerobiony materiał, wykonaj ćwiczenie 18, str. 33 ( podr.)

Np. Mit wem kannst du meistens lachen?

      Ich kann meistens mit Monika lachen.

 

Pozdrawiam

M.Matłosz

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   
© ALLROUNDER