Matłosz Małgorzata

Szczegóły

 15.06.2020

 

Witajcie,

zbliżamy się pomału do końca...Poniżej znajdziecie jedne z ostatnich tematów zdalnych lekcji. 

PozdrawiamSpoko

M.M.


Kl. I TR/ I TK

https://drive.google.com/file/d/1GTkR229AOsXUVSStjrI3IKOYfiTXYp6B/view?usp=sharing

Śmiech


 Kl. I TIa/ I TFa

https://drive.google.com/file/d/1IQoktlIkySrKybciuY6mLkRPLsGQp9GS/view?usp=sharing

Puszcza oczko


 KL. I TH/ I TF/ I TI

https://drive.google.com/file/d/1o5cLVI30F4jrdEUSNfXHcLJ8I3NdjZB-/view?usp=sharing

Uśmiech


 Kl. III Tia

https://drive.google.com/file/d/1tk8mmJw0iDdRv9gGn6umcTb509wGqsMa/view?usp=sharing

Śmiech


 

08.06.2020

 

                                  Uwaga!!! Ważny komunikat!!!

 

    W tym tygodniu nie ma zdalnych lekcji, dlatego proponuję zadania wyłącznie dla chętnych.

Proszę zainteresowanych uczniów o przesłanie zadań najpóźniej do 12.06.


KL.I TR/ I TK

https://drive.google.com/file/d/1Is6dwP1C23nVApyWvLqlYroVrnjFKvMa/view?usp=sharing

 


Kl.I Tia/ I TFa

https://drive.google.com/file/d/1STRaMsNuOHwHz6JT0qmfdqOoqGPb8qKu/view?usp=sharing

 


Kl.I TH/ I TI/ I TF

https://drive.google.com/file/d/1iKT1Nd2URdEsfin46ExTa-o7EBHHXm0l/view?usp=sharing

 


Kl.III TIa

https://drive.google.com/file/d/1NcpWz0tjWBqHe7EU42NcAdAsP-PLKUDV/view?usp=sharing

 


Kl. III TIb

https://drive.google.com/file/d/1ksXXtn97gUR2j9h1YTvup2k4KGk4Uq_t/view?usp=sharing

 


 

  W dniach 01-05 czerwca odbędą się konsultacje dla uczniów.

Proszę zapoznać się z informacją na stronie szkoły.

 


 02.06.2020

Kl. I TIa/ I TFa


Proszę zapoznać się z materiałami do lekcji na ten tydzień:

https://drive.google.com/file/d/1enbvQ7_zEAcUty0MytiJ-PX70olJWGi3/view?usp=sharing

PozdrawiamUśmiech

M.M.

 


 02.06.2020

Kl. I TH/ I TF/ I TI

 

Proszę zapoznać się z materiałami do lekcji na ten tydzień:

https://drive.google.com/file/d/1PjnwbVDqFWWQTlWrvLcBAmqluDGa_m4h/view?usp=sharing

PozdrawiamUśmiech

M.M.

 


31.05.2020

 

Kl. III Tia

Proszę zapoznać się z tematem lekcji na najbliższy tydzień.

 https://drive.google.com/file/d/1e0EBdsYIoL9Xsu3SaibObEZTZC5GMvVh/view?usp=sharing

 

PozdrawiamUśmiech

M.M.

 


 

31.05.2020

 

Kl. III Ti b

Proszę zapoznać się z tematem lekcji na najbliższy tydzień.

https://drive.google.com/file/d/1h5pAw2PnjIHx6Hzwdo8xNstjVDat67n4/view?usp=sharing

 

PozdrawiamUśmiech

M.M.

 


 

31.05.2020

 

KL. III TK

Proszę zapoznać się z tematem lekcji na najbliższy tydzień.

https://drive.google.com/file/d/1tu70-KWOFTZMVuZO8lim3w4DYaYG_PFN/view?usp=sharing

 

PozdrawiamUśmiech

M.M.

 


 31.05.2020

 

Kl. I TR/ I TK

Proszę zapoznać się z tematem lekcji na najbliższy tydzień.

https://drive.google.com/file/d/1GcXvftrSxxUbbiH770rLgS7zObTcUE9c/view?usp=sharing

 

PozdrawiamUśmiech

M.M.


22.05.2020

 

Kl. I TH/ I TF/ I TI

 

Poniżej znajdziecie materiały na kolejny tydzień zdalnej nauki.

 

https://drive.google.com/file/d/1qHSbVpsHU_zA1UUss-f6CBuRGQAtdgkm/view?usp=sharing

PozdrawiamUśmiech

M.M.

 


 

 

22.05.2020

 

Kl. I TI a/ I TF a

 

Poniżej materiały na kolejny tydzień zdalnego nauczania:

https://drive.google.com/file/d/12v1bfMdi83CETfL_wx_DAWTQn6KO-zAf/view?usp=sharing

 

PozdrawiamUśmiech

M.M.

 

 


 

22.05.2020

 

Kl. I TR/ I TK

 

Poniżej znajdziecie materiały na kolejny tydzień zdalnej nauki.

https://drive.google.com/file/d/1E9z8lSFJZJXsUw-335oU6W0guJLA4XZC/view?usp=sharing

!!! Termin realizacji: 29.05.2020

PozdrawiamŚmiech

 


 

 

21.05.2020

 

Kl. III TK

 

Tematem kolejnej lekcji będzie rozmowa kwalifikacyjna .

Link: https://drive.google.com/file/d/1Jk7XiQVcvSfKfY9YzU09QzO-DmKSafE9/view?usp=sharing

 


 

21.05.2020

 

KL.III Tia

Poniżej znajdziecie materiały do nowych lekcji:

https://drive.google.com/file/d/1dzzxmfrlEz20b7wonX9RvKz1vGeLUgak/view?usp=sharing

 


 21.05.2020

 

 Kl. III Tib

Zapoznajcie się z nową partią materiału:

https://drive.google.com/file/d/1dZ6YAVYYZPAZ6wri_lsqhONPVrXRJvSN/view?usp=sharing

 

 


 

 

11.05.2020

 

KL.I TI a/ I TF a

Thema: Wo treffen sich Freunde?

 

Materiały do lekcji znajdziesz tutaj:
https://drive.google.com/file/d/1c1ozz654Qi8pywgdY7uIzCtUne3_fxlq/view?usp=sharing

 

 M.M.


 11.05.2020

 

KL. I TH/ I TF/ I TI

Thema: Schulordnung. Regulamin szkoły.

 

Materiały do lekcji znajdziesz tutaj:

https://drive.google.com/file/d/1yDSTq8FqkI4Yy4A0ZRJ9ZrjoCVqZNguA/view?usp=sharing

 

M.M.


 

 

 06.05.2020

 

Drodzy uczniowie kl. I TR i I TK!

 

     Informuję, że 30.04.20 upłynął termin wykonania zadania na temat rodziny.

Dziękuję tym wszystkim, którzy terminowo wywiązali się ze swoich obowiązków.

Pozostałym uczniom daję jeszcze jedną szansę do dnia 10.05.

Przypominam, że brak zadania będzie skutkował otrzymaniem oceny niedostatecznej, którą

możecie poprawić w wyznaczonym przeze mnie terminie.

Proszę o poważne potraktowanie mojej prośby z przypomnieniem o nieuchronnie zbliżającym

się końcem roku szkolnego.

 

Pozdrawiam wszystkichPuszcza oczkoŚmiech

M.M.

 


07.05.2020

 

Kl. I TR/ I TK

 

Witam was ponownie. Poniżej znajdziecie link z materiałami do opracowania. Termin realizacji 17.05.2020

https://drive.google.com/open?id=19pBUopNk57KN7w1nm_PxtzoaNAmDgx3_

 

 Pozdrawiam

M.M.


 

04.05.2020

 

Kl.III Tia

Thema: Beim Arzt- Dialoge

Kolejnym tematem, którym się zajmiemy jest wizyta u lekarza.Słownictwo do tego tematu znajdziecie w podr.str.71(informacja o stanie zdrowia/dolegliwościach) oraz na str. 78 ( Wortschatz).

der Zahn tut mir weh/ die Zähne tun mir weh /  boli mnie ząb/ bolą mnie zęby

Zwrot "tut/tun weh oznacza "boleć", tut występuje w l.poj., tun w l.mn.

Można go zastąpić innym zwrotem: Ich habe Zahnschmerzen/ Ich habe Zähneschmerzen.

Pojawił się tu znany wam zaimek "mir" w 3.przypadku ( Dativ) {mir, dir, ihm, ihr, uns, euch, ihnen, Ihnen}

Zaimki te stosuje się też w pytaniu o samopoczucie, stan zdrowia: Wie geht es dir/ Ihnen? Co słychać? Jak się masz( Pan,Pani ma)?

Proszę o wykonanie ćwiczeń: 5 i 6 w podr. str.72, a także w ćwiczeniach na str. 70-71 ćw.7,8,9,10,11,12.

Czas na realizację zadań- 2 tygodnie, do 18.05.2020.

!!! Nie wysyłajcie mi tym razem zadań z tej lekcji, sprawdzę po powrocie do szkoły. Jest to materiał przewidziany na sprawdzian z tego działu.

 


 

 04.05.2020

 

Kl. III Ti b

 Thema: Modalverben- czasowniki modalne

 Dzisiaj zajmiemy się czasownikami modalnymi, omówimy "dürfen" i "wollen" oraz powtórzymy te wcześniej poznane:

können, müssen, mögen.

Na podstawie wiadomości o czasownikach modalnych wpisz do zeszytu pełną odmianę czasowników:"dürfen"i "wollen".Zanotuj również ich znaczenie (podr.str.51 ćw.2). W internecie znajdziecie sporo materiałów dotyczących czasowników modalnych.

Proszę zrobić w podręczniku wszystkie ćwiczenia na str.44 (ćw.4,5,6), natomiast w Książce Ćwiczeń proszę o wykonanie ćw.2,3,4,6 str.40-41.

Termin realizacji zadań - 2 tygodnie, tj. do 18.05.2020.

!!!Nie wysyłajcie mi tym razem zadań z tej lekcji, sprawdzę je po powrocie do szkoły.

 


 04.05.2020

 

Kl. III TK

Thema: Bewerbungsschreiben. List motywacyjny.

Jak wygląda list motywacyjny po niemiecku?

Co powinien zawierać list motywacyjny?

a/ początek listu

b/ treść ( powody, dla których warto cię zatrudnić, korzyści, jakie pracodawca zyska, zatrudniając ciebie)

c/ zakończenie listu ( wyrażamy nadzieję na możliwość spotkania)

Podaję zwroty grzecznościowe na początku listu:

Sehr geehrter Herr....( Schmid)

Sehr geehrte Frau...(Schmid)

Sehr geehrte Damen und Herren

Oto przykładowe zwroty rozpoczynające list motywacyjny:

* Hiermit bewerbe ich mich auf Ihre Stelle als....

*Mit großem Interesse habe ich Ihre Stellenanzeige gelesen

* Bezugnehmend auf Ihre Anzeige in... w odpowiedzi na państwa ogłoszenie...

Zwroty grzecznościowe na końcu listu:

  • Mit freundlichen Grüßen ( formalny)
  • Viele Grüße (mniej formalny)

W internecie znajdziecie dużo przydatnych informacji na ten temat.

Na zadanie spróbujcie napisać krótki list motywacyjny po niemiecku.

!!! Nie wysyłajcie mi tym razem zadania z tej lekcji, poproszę was o to w późniejszym terminie.

Czas na wykonanie zadania : 18.05.2020

 

 


 

 

29.04.2020

 

KL.I TH/ I TF/ ITI

 

 Thema: Was braucht man in der Schule? Co jest potrzebne do szkoły?

W temacie pojawił się czasownik "brauchen" (potrzebować), który odmienia się regularnie i wymaga użycia biernika (potrzebować:kogo?co?).

Innym ważnym czasownikiem z tej lekcji jest "mitnehmen"- brać ze sobą. Jest to czasownik nieregularny i rozdzielnie złożony, tzn.przedrostek "mit" występuje na końcu zdania:

Ich nehme....mit, du nimmst....mit, er/sie/es nimmt....mit itd.

Przy tej okazji należy utrwalić słownictwo związane z przyborami szkolnymi, słowniczek str.46 ( Wortschatz). Zapoznaj się z tymi słówkami,np.

das Lineal- linijka

Przeczytaj zdania 1-8 i wysłuchaj nagrania. Zaznacz, kto co powiedział (ćw.9. podr.str.41). Wysłuchaj nagrania ponownie i zaznacz, kto co zabiera ze sobą do szkoły. Następnie dokończ zdania 1-3, np.

1.Jasmin nimmt..................mit. (bierze ze sobą)

2. Paul hat..................... dabei. (ma przy sobie)

3. Luisa vergisst nie.......... (nigdy nie zapomina o...)

Pamiętaj o zastosowaniu form biernika, np. Ich nehme einen Kugelschreiber mit.

Na zakończenie lekcji wykonaj ćw.11, str. 41. z podr.

Wpisz do tabeli nazwy przyborów, które zabierasz do szkoły.

W Książce Ćwiczeń możesz zrobić ćw. 7.str. 46. Przyporządkuj odpowiednio rodzajnik: der, die , das. W ten sposób szybko opanujesz słownictwo na kartkówkę.

 

Uwaga! Proszę tym razem nie wysyłać mi notatek z lekcji, ani zadań. Sprawdzę po powrocie do szkoły.

PozdrawiamUśmiechUśmiechUśmiech

 


c.d.n.

 

 

23.04.2020

 

Kl. I TR/ I TK

Thema: Meine Familie

W tym tygodniu utrwalamy materiał z poprzednich lekcji dotyczący rodziny. Tym razem pracujecie z Książką Ćwiczeń.Wykonajcie ćwiczenia: 3,4,5,6,7 ze strony 56-57 ( Lektion 2d).

Na zadanie domowe opiszcie swoją rodzinę lub rodzinę swojego najlepszego przyjaciela/ swojej najlepszej przyjaciółki                (ćw.9.str.57). Możecie przygotować też drzewo genealogiczne swojej rodziny ( wzór znajdziecie w podręczniku na str.75).

Proszę odsłuchać nagrania wypowiedzi Hannah na temat jej rodziny (ćw.6.str.75 z podręcznika), będzie ono pomocne w przygotowaniu waszej pracy domowej.

Uwaga! 

Zadanie domowe ( bez notatek z lekcji) proszę przesłać na mój adres mailowy: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript. do 30.04.2020 do godz. 15.00  z waszym imieniem, nazwiskiem i klasą.

 


27.04.2020

 

Kl. I TI a/ I TF a

 Rozpoczynamy rozdział 3. 

Zapoznajcie się z zakresem tematycznym nowego rozdziału, dowiedzcie się, czego się w nim nauczycie ( podręcznik str.88).

Thema: Der Tagesablauf von Kati. Przebieg dnia Katii.

Na początek przeczytajcie maila Katii, a następnie połączcie odpowiednio fragmenty zdań i kolejno dopasujcie zdania do ilustracji

(podr.str.90, ćw.1 i 2.).

Zauważyliście, że pojawiły się czasowniki rozdzielnie złożone, czyli takie, które składają się z czasownika podstawowego oraz z  przedrostka, na który pada akcent i który z reguły znajduje się na końcu zdania;

np. aufräumen - ich räume ...auf.

Na You Tube znajdziecie wyjaśnienie zagadnienia w postaci krótkich filmików. Polecam!

Wyszukajcie w mailu Katii przykładów czasowników rozdzielnie złożonych, wpiszcie je do zeszytu w formie bezokoliczników i  przetłumaczcie na j.polski:

np. aufstehen - wstawać    ... itd.

Proszę odmienić w zeszycie jeden dowolnie wybrany czasownik rozdzielnie złożony przez wszystkie osoby w liczbie poj. i mnogiej; np.

ich stehe ...auf

Na zakończenie zapoznajcie się z komentarzem gramatycznym odnośnie czasowników zwrotnych, tzn. takich z zaimkiem "się", np.

sich anziehen- ubierać się   sich treffen- spotykać się  (podr.str.91). Zwróćcie uwagę, że zaimek zwrotny "się" jest inny w każdej osobie; np. ich ziehe mich an, du ziehst dich an ...

Na zadanie domowe wykonajcie ćwiczenia w Książce Ćwiczeń: ćw.1 str. 72 i ćw.6. str.73.

 

 Uwaga! Proszę nie przesyłać mi notatek ani zadań z tej lekcji, sprawdzę i ocenię wasze prace po powrocie do szkoły.

Spoko

 


c.d.n.

 

15.04.2020

 

Witam Was wszystkich po krótkiej przerwie świątecznejUśmiech

Dziękuję za zadania, które mi przysłaliście, spóźnialscy wciąż jeszcze mają szansę, jednak muszą się liczyć z dużo niższą oceną. Próbujcie!

A teraz zaprezentuję nową partię materiału dla poszczególnych klas:

 

I TR/ I TK

Thema: Steffis Familie. E-Mail. Podręcznik str.74.

Aby wprowadzić was w temat, zastanówcie się przez chwilę i odpowiedzcie sobie na pytanie: Z czym ci się kojarzy słowo: FAMILIE? Wpisz do zeszytu kilka słów, skojarzeń.

                              <  FAMILIE >

   Teraz przeczytaj maila Steffi i poszukaj w nim odpowiedzi na pytania z ćw. 1. np.

1. Wie groß ist Steffi ?     Steffi ist einen Meter siebzig groß. 

Zanotuj w zeszycie wszystkie pytania i odpowiedzi z ćw. 1. str.74 tak jak powyżej.

Niezrozumiałe słowa i wyrażenia zapisz w zeszycie i przetłumacz na język polski ( Wortschatz str. 82).

Z kolei przystąp do wykonania ćwiczenia 2, czyli przypomnij sobie podstawowe słownictwo związane z członkami rodziny. Wpisz te słówka do zeszytu w formie notatki, np.

                                 die Mutter / der Vater

Zapoznaj się z formą dopełniacza (kogo?czego?czyj?) str.75.

                          np. SteffiVater (ojciec Steffi) do imienia dodajemy końcówkę -s ( są też wyjątki!)

Można też powiedzieć inaczej: der Vater von Steffi ( ojciec Steffi),używając konstrukcji z przyimkiem von

Na zadanie domowe zrób w Książce Ćwiczeń ćw. 1 i 2 str. 56.

 

Thema: Zaimki dzierżawcze.

Drugim tematem ściśle połączonym z wyrazem "Familie" są zaimki dzierżawcze, mój, twój, jego, jej, nasz, wasz, ich.

W podręczniku na str. 75. znajdziesz te zaimki wraz z komentarzem gramatycznym.

Przepisz zaimki do zeszytu w formie notatki, zwróć uwagę na to, kiedy użyjesz "mein" a kiedy "meine"

mein- rodzaj męski i rodzaj nijaki, meine- rodzaj żeński i liczba mnoga.

mein Bruder, mein Kind ale meine Schwester, meine Kinder.

Przypomnij sobie jeszcze odmianę czasownika "finden" (sądzić). Wpisz odmianę do zeszytu.

Wie findest du meinen Bruder? Co sądzisz o moim bracie?

Ich finde deinen Bruder toll. Uważam, że twój brat jest fajny.

Na zakończenie tej lekcji wykonaj w podręczniku ćw. 3, 4, 5 str. 75.


                Kl. I TI a/ I TF a

Thema: Deine Kompetenzen.

Strony "Deine Kompetenzen" służą podsumowaniu wiadomości i sprawdzeniu, w jakim stopniu opanowaliście materiał rozdziału 2. Sprawdzane są wszystkie sprawności językowe: słuchanie, czytanie, pisanie i mówienie.

Zapoznaj się z zadaniami ze str.84-85 z podręcznika.  Nagrania odtworzysz z płyty lub na stronie wydawnictwa chmura.klett.pl.

Wykonaj tyle ćwiczeń, ile potrafisz.

 


Kl. I TH/ I TF/ I TI

Thema: Schulkleidung.Pro und Kontra. Mundurki szkolne. Argumenty " za" i "przeciw".

Przeczytajcie wypowiedzi uczniów na temat mundurków szkolnych ( podręcznik str. 40, ćw.7) , następnie przyporządkujcie argumenty za i przeciw ( Pro/ Kontra). W zeszycie proszę sporządzić notatkę na ten temat, wpisując do tabelki po 2-3 argumenty za i przeciw noszeniu mundurków. Zapoznajcie się z kolejnymi tabelami w podręczniku na temat wyrażania opinii, pytania o opinię        i wyrażania zgody i sprzeciwu. Wpiszcie wszystkie te zwroty do zeszytu, przydadzą się wam do konwersacji!!!

Na zadanie domowe zróbcie ćwiczenie 5 w Książce Ćwiczeń, utrwalając przedstawiony wyżej materiał o mundurkach.


Kl. III TI a

Thema: Ich brauche einen Termin beim Arzt.

 

Na tej lekcji będziemy umawiać się telefonicznie na wizytę lekarską.

Na początek zapoznajcie się z odpowiednim słownictwem w podręczniku na str. 71. Raz będziecie w roli asystenta ( asystentki) lekarza, drugi raz w roli pacjenta ( pacjentki).

der Arzthelfer ( in) - der Patient ( in)

Sporządźcie notatkę, przepisując wszystkie potrzebne zwroty z tabelki wraz z tłumaczeniem na j.polski ( Wortschatz, str. 78).

Na zadanie domowe zróbcie ćw.6.str. 69. w Książce Ćwiczeń, następnie napiszcie krótki dialog, w którym chcecie się umówić na wizytę u lekarza.

 


 KL.III TI b

Thema: Kannst du mir bitte helfen?

 

Rozpoczynamy rozdział 9: Das kann passieren.

Na początek przeczytaj wypowiedzi z ćwiczenia 1. ( podr. str. 43). Zanotuj w zeszycie, które z nich pasują do podanych fotografii.

Następnie wpisz do zeszytu zwroty z tabelki ( Prośba o pomoc i Reakcja na prośbę na pomoc-wyrażanie odmowy).

Przypomnij sobie odmianę czasownika modalnego " können" (móc, potrafić): ich kann, du kannst, er kann, wir können, ihr könnt, sie können i zrób w zeszycie ćw. 3., tzn. napisz krótki dialog według wzoru.

Na zadanie domowe wykonaj w Książce Ćwiczeń ćw. 1. str.40. Co potrafisz a czego nie?



 20.04.2020

 

Kl. III TK

Thema: Lebenslauf

Dzisiaj zajmiemy się pisaniem życiorysu po niemiecku. Temat nie  jest wam obcy, na pewno pisaliście już życiorys na lekcji języka polskiego czy języka obcego. Waszym zadaniem będzie oczywiście napisanie życiorysu z uwzględnieniem następujących kwestii:

>Persönliche Daten ( dane osobowe),

czyli imię ( Vorname), nazwisko ( Nachname/Familienname), data urodzenia (Geburtsdatum), adres (Adresse), telefon ( Handynummer), adres mailowy ( Email Adresse),

>Ausbildung (ukończone szkoły, studia etc.)

> Berufserfahrung ( kariera zawodowa, praktyka)

> Kenntnisse und Interessen ( umiejętności i zainteresowania), np. znajomość języków obcych ( poziom): fließend ( zaawansowany), Grundkenntnisse ( podstawowy), znajomość komputera, hobby.

 

 

 Poniżej link do dokumentu na podstawie którego należy wykonać zadanie:

https://drive.google.com/file/d/1tD0KCB9todO6dDLIVykSd1n3-cBn6PY3/view?usp=sharing

 

Proszę o przesłanie waszych prac do 30.04.2020 na mój adres mailowy: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript. .

 


Życzę wytrwałości i oczywiście zdrowia Śmiech

M.M.

 


 

 

02.04.2020

 

Witajcie w kolejnym tygodniu naszych wspólnych zmagańUśmiechUśmiech

 

Na początek ważny komunikat do wszystkich uczniów !!!

Proszę, nie wysyłajcie mi żadnych zadań z tych tematów, które wam podam na najbliższy tydzień z uwagi na zbliżającą się Wielkanoc. Po świętach zapadną zapewne konkretne decyzje i wtedy też przekażę wam stosowne informacje. Proszę więc o cierpliwość.

Drugi ważny komunikat kieruję do osób, które do tej pory nie nawiązały ze mną współpracy. Przypominam o obowiązku wykonania zadań sprzed dwóch tygodni i przesłania na mój adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript. do dnia 06.04.2020

 

A teraz już przystępuję do prezentacji nowego materiału:
 

KL.I TR/ I TK

Thema: Lektion 2C -Übungen

Zróbcie ćwiczenia w Książce Ćwiczeń, str. 54-55. Utrwalicie sobie materiał leksykalno- gramatyczny z poprzedniego tygodnia, dotyczący zwierząt oraz przeczenia "kein".

KL. I TI a/ I TFa

Thema: Kapitel 2- Übungen

W ramach powtórki rozdziału 2, wykonajcie ćwiczenia w Książce Ćwiczeń, str. 60-61.

 

KL.I TH/ I TF/ I TI

Thema: Das Max- Planck- Gymnasium. Leseverstehen.

Aby utrwalić materiał z poprzedniego tygodnia, wykonajcie najpierw ćwiczenia 1,2,3 w Książce Ćwiczeń.
Następnie przeczytajcie tekst i pytania z ćw.4. Zaznaczcie właściwą odpowiedź , wybierając A, B lub C. 

 

KL.III TK

Thema: Der Frühling im Garten.

Zrób notatkę w zeszycie dotyczącą prac w ogrodzie na wiosnę. Napisz, co się robi wiosną w ogrodzie.

 

KL. III TIa

Thema: Körperteile. Części ciała.

Zapoznajcie się ze słownictwem związanym z częściami ciała ( podręcznik str. 78. Wortschatz).
Następnie wykonajcie ćwiczenia utrwalające materiał z poprzedniego tygodnia, tj. ćw. 1,2,3 i 4 str. 68-69.

 

KL. III TIb

Thema: Kapitel 8 - Wiederholung.

W ramach powtórzenia materiału z rozdziału 8, proponuję i proszę o zrobienie ćwiczeń: 29 i 31 str.35. w Książce Ćwiczeń.

 

Pozdrawiam wszystkich i życzę zdrowia ŚmiechUśmiech

M.Matłosz

___________________

 

[19.03.2020] Witam was,

przedstawiam poniżej zestaw zadań do wykonania na najbliższy tydzień.

Kl. I TR /  I TK

Das ist mein Haus! Pomieszczenia, meble.

Proszę powtórzyć słownictwo z tego tematu ( Podręcznik- Dein Wortschatz str. 82-83)

Proszę opisać swoje mieszkanie i poszczególne pomieszczenia. Użyj słownictwa z lekcji, możesz również szukać nowych słów w słowniku i ich tu użyć. ( Książka ćwiczeń, str. 9 ćw. 53).

 

Kl. I Tia / I TFa

Wohnen in Deutschland. Podr. Str. 76.

Proszę zrobić ćw. 2 str. 76. Wie sieht deinTraumhaus/ deineTraumwohnung aus?

Kl. I TH / I TF/ I TI

Wohnen in einer WG- Leseverstehen

Proszę wykonać ćwiczenie 26 ( Książka ćwiczeń). Następnie uzupełnić i przetłumaczyć słownictwo w ćw.27 ( Książka ćwiczeń), wykorzystując je z kolei do ćw. 29 z Książki ćwiczeń. Uzupełnić tabelkę: Zalety i wady mieszkania we wspólnocie mieszkaniowej.

Kl. III TK

Proszę przygotować prezentację do 27.03.

Magda – Blumen

Luiza i Sandra- Bäume

Weronika i Alicja H. – Sträuche

Patrycja W. – Ziergarten

Natalia i Anita- Werkzeuge

Szymon i Maksymilian- Stauden

Patrycja J. – Heckepflanzen

Kacper B. – Arbeit auf dem Feld

Alicja K. – Gartentipps

Jakub P. – Arbeit im Garten

Bartosz S. – Garten und Balkon

Wiktoria K. – Praktikum in Deutschland- sich vorstellen

Dawid- Gartenarbeiten im März

 

Kl. III TIa

Proszę powtórzyć czas przeszły Perfekt, wykonać ćwiczenia 3,4,5 i 6 w Książce ćwiczeń str.54-55.

 

Kl. III TIb

Was ist fur dich Freundschaft?  Podr. Str. 31.

Na podstawie tekstu „ Freundschaft ist…” napisz 5 zdań, czym jest dla Ciebie przyjaźń.

 

 Życzę wszystkim dużo zdrowia i wytrwałości

Uśmiech

 Witajcie ponownie,

mam nadzieję, że wykonaliście zadania przekazane w ubiegłym tygodniu.

Teraz możecie pochwalić się nimi,  wysyłając do oceny wszystkie samodzielnie zrobione ćwiczenia i prezentacje na mój adres:

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript.

Wkrótce otrzymacie kolejny zestaw ćwiczeń utrwalających materiał leksykalno-gramatyczny.

Życzę wszystkim zdrowia.

PozdrawiamUśmiech

M.Matłosz

 

 Drodzy Uczniowie,

poniżej przesyłam Wam kolejną partię już nowego materiału do opracowania. Zachęcam przy okazji do systematycznej pracy, bo tylko taka praca przynosi efekty. Pracujcie w swoim tempie, róbcie przerwy, nie przejmujcie się, jeśli pojawią się jakieś problemy z wykonaniem ćwiczenia czy zadania. W razie potrzeby pomogę WamUśmiech Życzę powodzeniaŚmiech

Kl. I TR/ I TK

Lektion 2C

Thema: Hast du auch einen Hund? Podręcznik str.72.

Proszę przyjrzeć się fotografii i opisać, wyrażając przypuszczenia, co robią chłopcy przy komputerze ( spielen, lernen).

Po wysłuchaniu lub przeczytaniu dialogu zdecyduj, które zdania są prawdziwe, a które fałszywe ( ćw. 1.str. 72 z podr.)

Następnie dopasuj nazwy zwierząt do zdjęć ( ćw. 2. str.73). Proszę o przyswojenie słownictwa odnoszącego się do nazw zwierząt w liczbie poj. i mn.), np. papuga - der Papagei

                                papugi - die Papageien  itd.

 

Thema: Rodzajnik nieokreślony i słówko przeczące "kein". Tabela z podręcznika str. 72

Przeczytaj komentarz gramatyczny dotyczący używania słówek przeczących: kein/ keine. Proszę zwrócić uwagę na zmianę rodzajnika i przeczenia "kein" w bierniku rzeczowników rodzaju męskiego.

Np. Das ist ein Hund. ale: Ich habe einen Hund. W przeczeniu: Ich habe keinen Hund.

Dla utrwalenia tego zagadnienia, proszę wykonać ćw. 4,str. 73 ( Podręcznik)

 

Kl. I Tia / I TFa

Thema: Powtórzenie materiału z rozdziału 2.

Przeczytaj z podręcznika str.80 Kommentar. Fokus auf Grammatik 2. Pozwoli Ci to na przypomnienie sobie zasad gramatycznych dotyczących dotychczas poznanych zagadnień.

Polecam obejrzenie w domu filmu Tom 1, Nachhilfe 3, www.klett.pl/ nachchilfe

Przedstawiono tam formy zaimków dzierżawczych i ich miejsce w zdaniu. Wykonaj ćwiczenia ze str. 81 z podr.

 

I TH / I TF / I TI

Thema: Kapitel 3. Schulalltag.Sarahs Schule. Podr. str. 39.

Przeczytaj zdania 1-6 i wysłuchaj nagrania. Zaznacz, które zdania są prawdziwe, a które fałszywe.

Następnie odpowiedz na pytania z ćw. 2. Nowe słownictwo znajdziesz w podr. na str. 46 Wortschatz.

Napisz w zeszycie krótką notatkę o swojej szkole, wzorując się na ćw. 5. str. 39. Jednocześnie będą to odpowiedzi na pytania z poprzedniego ćwiczenia, np.

Welche Schule besuchst du? Ich besuche das Technikum.

W razie jakichkolwiek pytań, jestem do Waszej dyspozycji.

Trzymajcie się zdrowoPuszcza oczko

M.Matłosz

 

KL. III Ti a

Rozpoczynamy rozdział 11 - Krank oder gesund. Podręcznik str. 71.

Thema: Beim Arzt. U lekarza.

Zanim przystąpicie do wykonywania ćwiczeń, przyjrzyjcie się fotografii, wprowadzającej do nowego działu, następnie przeczytajcie, czego nauczycie się w tym rozdziale.

Na stronie 78 Wortschatz znajdziecie przydatne słownictwo.

Proszę wyszukać w słowniczku i wypisać do zeszytu nazwy lekarzy specjalistów,

np. der Arzt, die Arztin ( lekarz, lekarka)

       der Augenarzt- okulista

a także zapoznać się z informacją o stanie zdrowia/ dolegliwościach ( tabelka). Następnie wykonajcie ćw. 1 str. 71 ( podr.)

Przypomnijcie sobie pytania o samopoczucie/ stan zdrowia ( pytania w tabelce) i odpowiedzcie na nie, np.

Wie fuhlst du dich? Ich fuhle mich gut.

 

Kl. III Ti b

Będziemy w dalszym ciągu w temacie: Freundschaft .Kapitel 8.

Thema: Erzahle uber deine Freunde. Opowiedz o swoich przyjaciołach.

Wykorzystując dotychczas przerobiony materiał, wykonaj ćwiczenie 18, str. 33 ( podr.)

Np. Mit wem kannst du meistens lachen?

      Ich kann meistens mit Monika lachen.

 

Pozdrawiam

M.Matłosz

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   
© ALLROUNDER