Jański Tomasz

Szczegóły

Informacja dla wszystkich klas

 

Nowy adres do korespondencji elektronicznej !!!

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript.

 

 

Dla klasy 3 TOR

19.06.2020

  • Zakończenie roku szkolnego już blisko. Dobrą praktyką każdego ucznia powinno być powtórzenie wiadomości z przerobionego materiału.  Dlatego dzisiaj proszę skupić się na ponownym przejrzeniu wpisów na tej stronie i przypomnienie sobie najważniejszych treści.

 

 

16.06.2020

  • Ostatnim tematem jaki trzeba poznać z grafiki to - folder. Foldery reklamowe odgrywają dużą rolę w branży więc warto zaznajomić się z podstawami i zasadami tworzenia takiego folderu. Dzisiaj proszę przeczytać te dwa wpisy przedstawiające najważniejsze informacje o tworzeniu folderów reklamowych.

 

Link do artykułu 1

Link do artykułu 2


 

05.06.2020

  • Dla uczniów którzy nie pisali jeszcze testu i informatyki link do testu będzie aktywny we wtorek 09.06.2020 od godz. 10:00 do 11:00.

Link do testu: https://www.testportal.pl/test.html?t=jw2AuaES9hxV

 

04.06.2020

  • TEST Z INFORMATYKI BĘDZIE DOSTĘPNY JUTRO (05.06.2020) OD GODZ. 10:00. do 11:00, OBECNOŚĆ OBOWIĄZKOWA.Test zawiera 18 pytań z tego co było wcześniej na zajęciach i to o czym pisałem w dwóch ostatnich wpisach. Czas na rozwiązanie testu 18min. Potraktuj ten test poważnie ponieważ od niego będzie zależeć Twoja ocena końcowa z informatyki. Z testu może być zwolniona tylko ta osoba która ma wizytę u lekarza i prześlę screen zwolnienia na maila (test będzie musiała napisać w innym terminie). Jeśli w tym czasie macie zaplanowany test z innego przedmiotu to proszę o jak najszybszą informację do mnie. 

Link do testu: https://www.testportal.pl/test.html?t=jw2AuaES9hxV

 

Kryteria ocen w %

0 - 29 - 1

30 - 46 - 2

47 - 64 - 3

65 - 82 - 4

83 - 100 - 5


01.06.2020

  • Druga część powtórki do testu. Proszę przypomnieć sobie wiedzę teoretyczną z tego jak: zamienić obraz wektorowy na rastrowy, chodzi o konkretne narzędzie w Corelu które już używaliście na lekcjach, następnie jakiego narzędzia użyjecie od zamiany mapy bitowej w obraz wektorowy. Jakie są różnice w formatach zapisu jpg i png. Przypomnieć sobie czym jest kerning (graliście w grę "kerning na lekcji" łatwo to skojarzyć z tą grą). Czym są kapitaliki, wersaliki, jakie są rozmiary papieru, to co robiliście już zdalnie w tabeli. Zastosowanie fontu szeryfowego i bezszeryfowego. I wreszcie ostatnie: użycie narzędzia obrót (ćwiczyliśmy to robiąc płatki kwiatów). Wszystkich pytań będzie 16, niektóre trzeba będzie wpisać, inne wybrać A,B,C,D lub połączyć, to w przypadku formatów papieru. Czas testu 20 min. Dokładną datę i godzinę niedługo podam. 

28.05.2020

  • Zbliża się klasyfikacja. Od poniedziałku 01.06.2020 kilkoro z Was będzie poproszonych o pojawienie się w szkole na konsultacjach. Ja chciałbym się zobaczyć z tymi uczniami którzy nie zrobili żadnego zadania zdalnego, to znaczy logo restauracji i wizytówki ambasadora. Jednak wszyscy będziecie pisać test z informatyki. Dokładny termin podam za kilka dni a tymczasem proszę zrobić powtórkę z takich zagadnień jak: kolor w RGB, CMYK, HEX, następnie poprawne  ustawienia nowego dokumentu w Corel Draw, rodzaje wypełnień obiektu kolorem, wyrównywanie obiektów do krawędzi bocznych, górnych i dolnych. To dopiero połowa tego co będzie na teście, dlatego powtórkę zrobimy na dwie tury. 

25.05.2020

  • Tworzenie ulotki w programie graficznym wymaga użycia wielu narzędzi. Zależnie jaki chce się uzyskać efekt, ile i jaka grafika będzie wstawiona z zewnątrz, dobór odpowiedniego fontu, kolorów i tła ma ogromne znaczenie. Dzisiejsze zadanie polega na obejrzeniu dwóch tutoriali w których zobaczycie jak zaprojektować ulotkę w Corelu oraz przećwiczenie tworzenia dowolnej ulotki w programie graficznym.
  • Ulotka klubu fitness
  • Ulotka kinowa

21.05.2020

  • Ulotka reklamowa tak jak każda inna forma reklamy wymaga starannego przemyślenia i ułożenia treści w głowie, potem na papierze a następnie przeniesienie tego pomysłu od graficznego programu komputerowego. Żeby nasza ulotka wyglądała profesjonalnie trzeba trzymać się pewnych zasad. W celu zapoznania się z tymi zasadami a raczej pytaniami na które każdy projektant musi sobie odpowiedzieć zanim przystąpi do pracy graficznej, proszę przeczytać te dwa wpisy z  uzupełniających się blogów poświęconych reklamie i projektowaniu. Jak zaprojektować skutecznie ulotkę oraz 6 rad jak zaprojektować świetną ulotke.

 

18.05.2020

  • Przyszedł czas na nową treść reklamową - ulotkę. Jak sama definicja wskazuje "Ulotka reklamowa jest rodzajem druku ulotnego stosowanego w celach informacyjnych albo propagandowych, który z założenia jest przewidziany do błyskawicznego rozpowszechniania" ulotkę należy traktować informacyjnie lub reklamowo. Jak się łatwo domyślić, ulotka nie zawiera zbyt dużo treści, zazwyczaj jest to prosta lub składana kartka z umieszczoną grafiką i informacjami. Chcąc dobrze zaprojektować ulotkę trzeba zadać sobie następujące pytania: do kogo będzie skierowana ulotka i jakie treści ma reklamować lub o czym informować. W ramach osobistego zadania proszę przejrzeć zasoby internetowe i wyszukać dobrze zaprojektowane ulotki to znaczy takie które zawierają grafikę wysokiej jakości i zastanowić się dlaczego dana ulotka według Ciebie jest dobrze zaprojektowana. 

 

14.05.2020

  • W formie ćwiczenia z grafiki i jednocześnie z formatów papieru proszę zaprojektować kopertę firmową na formacie C5 dla firmy kurierskiej. Do wykonania  tego zadania można użyć dowolny program graficzny zainstalowany na waszych komputerach lub skorzystać z darmowych programów online. Bardzo ważne jest zachowanie poprawnego wymiaru koperty i zapisanie projektu w formacie pdf. Pamiętajcie że koperty firmowe to często nie same dane tekstowe ale również ładny ozdobnik graficzny który nie tylko przykuwa uwagę ale przez swoją unikalność tworzy identyfikację firmową i na dłużej zapada odbiorcom w pamięć. Można a nawet trzeba inspirować się projektami z tej strony

 

11.05.2020 

  • Temat papieru wiążę się z standardowymi rozmiarami, które trzeba znać ponieważ wszystko co będziecie drukować opiera się na tych rozmiarach nie mówiąc już o tym, że na egzaminie poproszą was o wykonanie projektu na formacie A3 lub B5. Dlatego dobrze jest już teraz zapoznać się z podstawowymi formatami arkusza A i B (zeszyty, książki, broszury) oraz C, stosowanymi do kopert, bo prędzej czy później się one pojawią na testach lub w projektach. Zadanie obowiązkowe: utworzyć tabelę z podziałem na formaty dla wszystkich rozmiarów w kategorii A,B,C. Tabelę można utworzyć w Wordzie, Excelu, Corelu czym się chce i zapisać ją u siebie na komputerze. Dla przykładu format B5 25cm x 17,6cm. Tabela powinna mieć 18 rozmiarów. Po 6 dla każdej kategorii A,B,C.

07.05.2020

  • W formie ćwiczenia z grafiki proszę stworzyć papier firmowy z tekstem "Lorem ipsum" w dowolnym programie do grafiki wektorowej wzorując się na następujących samouczkach: tutorial 1, tutorial 2. Uczniów którzy chcą się podzielić efektem swojej pracy proszę o przesłanie prac na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript. .

 

04.05.2020

  • Informacja dla osób które nie przysłały projektu wizytówki w terminie. Można jeszcze przysłać grafikę na adres  Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript. do 08.05.2020 jednak będzie to tylko poprawa oceny niedostatecznej.
  • Temat w tym tygodniu: Papier firmowy i koperta. Proszę zapoznać się z bogatym materiałem zgromadzonym na tej stronie i zastanowić się jak wykorzystać tą wiedzę w praktyce.

27.04.2020

  • Jeśli ktoś woli wykonać zadanie na ocenę w Corelu to jest możliwość pobrania 15 dniowej bezpłatnej wersji próbnej pod tym linkiem.
  • Zadanie na ocenę. Wykorzystując narzędzia do tworzenia grafiki wektorowej (Corel Draw, Vectr, Inkscape) proszę zaprojektować wizytówkę dla ambasadora Polski w Hiszpanii (projekt na papierze robiliście u Pani Oli) zachowując zasady podane w książce oraz w linkach znajdujących się poniżej. Zastosujcie standardowe wymiary wizytówki, pamiętając o spadach a projekt zapiszcie w formacie jpg i prześlijcie na nowy adres mailowy: [ Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript. ] do czwartku 30.04.2020.
  • Osoby które nie przesłały wcześniejszego projektu (logo restauracji francuskiej) otrzymały ocenę niedostateczną. 
  • Proszę zapoznać się treścią rozdz. 5.2.2 "Wizytówka" z książki "Organizacja i prowadzenie kampanii reklamowej" (jeśli ktoś ma swoją książkę to jest to strona 147, 148. Screen tutaj A także przeczytać poniżej podane przydatne informacje o wizytówkach. Ponieważ kolejne zadanie z informatyki będzie dotyczyło wizytówki, proszę z podanych źródeł nauczyć się najważniejszych zasad tworzenia wizytówek, jakie informacje powinny zawierać oraz zapoznać się jakie są standardowe rozmiary wizytówki.
  • zasady
  • jak zaprojektować wizytówkę - uwaga na spady.
  • wizytówka na złotym podziale

                 -------------------------------------------------    ***   ------------------------------------------------------

 

  • Zadanie na ocenę. Wykorzystując jeden z darmowych programów do grafiki wektorowej (linki do programów znajdują się poniżej) proszę zaprojektować logo "Ekskluzywnej restauracji z kuchnią francuską", zapisać w formacie jpg i przesłać na adres  Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript. do 30.03.2020. Wymiary 600px x 600px. Zadanie można wykonać też w CorleDraw jeśli ktoś z Was taki posiada.
  • Proszę powtórzyć materiał do testu z zakresu tworzenia grafiki komputerowej programu Corel Draw oraz wiedzy ogólnej z projektowania (palety barw, formaty zapisu png a jpg, kerning, formaty arkuszy papieru, rodzaje fontów i ich zastosowanie itd. itp. to co było na zajęciach). Test odbędzie się jak tylko wrócimy do szkoły, więc lepiej już teraz się do niego dobrze przygotować :)
  • Wyszukać w internecie informację na temat "logo" oraz "logotypu" oraz zebrać ich przykłady, tak żeby umieć odróżniać te dwa elementy. Informacje mają dotyczyć tego: czym się charakteryzuje dobre logo oraz logotyp oraz zaprojektować na kartce, czyli naszkicować pomysł logo dla "Ekskluzywnej restauracji z kuchnią francuską".

Przetestować dwa darmowe programy do grafiki wektorowej VECTR i INKSCAPE

 

 

Dla klasy 4 TI

 

  • 01.04.2020  Zadanie na ocenę "multi-form". Proszę utworzyć bazę danych i nazwać ją  "dane_programisty" a w niej tabelę "programista" z 7 kolumnami: id, imie, nazwisko, email, gender, city, program_lang. Id - Primary key(integer 20). Typ danych dla: imie, nazwisko, email, gender, city, program_lang varchar (50). Następnie stworzyć index.html z fromularzem z polami takimi jak w bazie tj. imie, nazwisko, email, płeć (radio button), miasto (select > option) i wpisać 4 duże miasta z Polski, oraz języki programowania (checkbox) i wybrać 5 różnych języków programowania. Dopisać style.css i podpiąć do indexu i pozostałych "phapowych". Stworzyć 2 pliki w "php"  np. process i show_table (nazwa dowolna). Pierwszy plik zbiera dane z formularza i przekazuje do bazy danych a drugi wyświetla tabelę z danymi pobranymi z bazy danych. Nagrałem krótki filmik z wyjaśnieniem co gdzie i jak to wygląda w folderach. Ostateczny termin przesyłania prac na mojego maila [ Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript. ] do środy 09.04.2020. Wszystkie dokumenty (razem 4) html, css, php x2 proszę zapisać w folderze w formacie nazwisko i klas tj.  "Kowalski_4TI" spakować zipem i przesłać na maila. 

 

Kryteria oceny do zadania z baz danych "multi-form" inaczej "programista"


na 2: utworzenie baz danych według instrukcji, utworzenie formularza w index.html, podpięcie go z process.php i wyświetlenie komunikatu o połączeniu się z bazą danych.
na 3: to co na 2 + formularz przekazuje i zapisuje dane zebrane z formularza do bazy danych.
na 4: to co na 3 + po zapisaniu danych w bazie wyświetlenie ich na stronie "show_table.php" w formie tabeli.
na 5: to co na 4 + połączenie wszystkich dokumentów ze stylami css. Style muszą być zbliżone do tego co widać na prezentacji, nowoczesne nie toporne. Ostatnia ale bardzo ważna rzecz: prawidłowe zapisanie pracy i przesłanie w spakowanym pliku. Za złe podpisanie folderu stopień niżej. Ale z tym sobie poradzicie!

Uwaga! W wypadku skopiowania czyjeś pracy powyższe kryteria nie mają zastosowania i liczy się wtedy wkład pracy własnej.

 

  • Dalsza część przygotowania zadania na ocenę. Proszę utworzyć dokument index.html z formularzem danych widocznym na zrzucie ekranu. Formularz będzie przetwarzany przez dokument "process.php", pobierał dane użytkownika i zapisywał w bazie danych. 

 

  • Kto jeszcze nie zainstalował u siebie na komputerze programu do edycji kodów typu Notepad ++ lub Brackets to proszę pobrać jeden z wymienionych lub dowolny inny program do tego celu i zainstalować go wraz z serwerem XAMPP

 

  • Proszę zapoznać się z rozdziałem 27 książki "Bazy danych i systemy baz danych". W pdf jest to strona od 171 do 203.

Link do książki "BAZY DANYCH I SYSTEMY BAZ DANYCH" (Pobierajcie za darmo wybierając opcję "wolne ściąganie".)

Osoby które nie otrzymały oceny za ostatni projekt z baz danych -> połączenie się z bazą, wypisanie komunikatu na stronie o prawidłowym połączeniu się z bazą danych. Wypisanie na stronie w formie tabeli danych z kolumn w "payments". Posortowanie malejąco tabeli według `numer klienta` i ograniczenie zapytań do 20 wypisów. Wypisanie sumy i średniej dla tych 20 wpisów. Dodanie styli tabeli: wycentrowanie, dodanie "borders" w css, podświetlanie się na hoverze na danym rzędzie. Proszę przesłać do 23.03.2020. na adres [ Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript. ]

Bazę danych na której pracujemy można pobrać TUTAJ.

---

   
© ALLROUNDER