Graba Ewelina

Szczegóły

DO WSZYSTKICH!!!

Kochani, zgodnie z rozporządzeniem zaczynamy edukację zdalną i każdy nauczyciel ma możliwość wystawiania Wam ocen za Waszą pracę (przede wszystkim za te nadesłane). Zadawane tutaj zadania czy ćwiczenia będą pojawiać się dla każdej klasy co tydzień. Na tyle, na ile mogę będę odpowiadać na Wasze nadesłane prace, jednak proszę pamiętać, że nie za każde zadanie otrzymacie ocenę. Na pewno zachęcam do wykonywania zadań, by ćwiczyć i umniejszyć swoje braki i zaległości (również będę notować, kto pracuje). Jeżeli będzie to zadanie otwarte (najczęściej wypracowanie lub dłuższa wypowiedź) na pewno poinformuję Was o tym, że jest na ocenę i wtedy proszę wszystkich o nadesłanie. Pozostałe zadania wykonujcie wedle uznania, ale też by być w miarę na bieżąco i by jakoś kontynuować naukę w tej trudnej sytuacji. Z racji tej, że ciężko fizycznie poprawiać Wasze prace, otrzymacie ode mnie opinię zwrotną zadań otwartych szczególnie, a zadania zamknięte pojawią się mniej więcej po tygodniu czasu tutaj jako model odpowiedzi (wtedy proszę mi nie nadsyłać już odpowiedzi za tak dawne zadanie). Stąd też przy zadanym zadaniu będzie zawsze data. Postarajcie się więc być na bieżąco, by korzystać z tych możliwości jak najwięcej. W razie pytań czy problemów - pisać śmiało na maila lub Messengera. Prace nadsyłajcie w ten sam sposób (najchętniej jako wyraźne zdjęcia zadania ze swojego zeszytu bądź książki). Proszę nadsyłać zdjęcia we właściwy sposób obrócone i dopiero kiedy ukończycie wszystkie zadania.

e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript.  

kl. II TI

20.03.2020

Niestety podczas nieobecności wielu osób rozpoczęliśmy już nowy dział - Unit 5. Nie ma jednak tutaj nic nowego, z czym nie moglibyście sobie dać rady. Wasze zadania będą głównie opierały się na słownictwie (podręcznik str.69) oraz odpowiedziach na pytania związanych z tematem SZKOŁA. Podręcznikstr. 61 - proszę po przeczytaniu tekstu (pod zadaniem 5) uzupełnić zadanie 4 (w tekście proszę podkreślić, po którym zdaniu decydujecie się na True czy False). Następnie proszę wykonać zadanie 5 (to zadanie najlepiej rozpisać w zeszycie - w jaki sposób zapisać podane pytania wymieniając podkreślony zwrot na inny o tym samym znaczeniu, który znajdziecie w tekście zapisany w innym (bodajże czerwonym) kolorze. Ostatecznie proszę odpowiedzieć też na te pytania, bazując na tekście. Ćwiczeniastr.  56 - zadania 1-5. Wszystkie słówka znajdują się w Unicie 5 i oczywiście możecie również pracować ze słownikiem. Warto również przyswajać sobie słownictwo z podręcznika ze strony 69.

zamieszczam model odpowiedzi do książki oraz ćwiczeń.

30.03.2020

Kolejne zadania wciąż w temacie SZKOŁA. Ćwiczeniastr. 57 (zadania 6, 7, 8) a zadanie 9 - dla chętnych. Oraz str. 59 (cała). Myślę, że w zadaniach będzie wiadomo o co chodzi - w razie problemów, proszę pisać. Pomoże Wam na pewno słowniczek w podręczniku na str. 69. Zadania proszę przesyłać w formie zdjęć z Waszych uzupełnionych ćwiczeń. Zadanie, które z kolei ocenię KAŻDEMU znajduje się TUTAJ i proszę, by je wpisać w zeszycie i zrobić zdjęcia (obrócone we właściwy sposób). Na to zadanie czekam do 7 kwietnia.

kl. II TF

20.03.2020

Ostatnio walczyliśmy z przykładami pytań pośrednich. Osoby obecne na ostatniej lekcji (ok 15 osób) otrzymały ode mnie ksero. Dla tych, którzy nie widzieli - załączam zdjęcia. Proszę spróbować uzupełnić zadanie 2 (str. 227 ksero) oraz zadanie 2 (str.198 ksero). Ponieważ temat nie należy do najłatwiejszych, proszę spróbować podjąć się na razie tych dwóch zadań, bazując na notatkach z tego tematu i zadaniach, które już wykonaliśmy. Wkrótce dołączę nową listę z zadaniami z tego tematu. Również dołączę zadania do powtórzenia materiału, z którego miał być wkrótce test. Będziecie mieli okazję więcej poćwiczyć i "oswoić" się z tematem.

załącznik1załącznik2 - odpowiedzi

30.03.2020

Tym szczególnie, którzy poradzili sobie z poprzednimi zadaniami (niestety tylko 2 osoby wysłały do mnie prace!!!) proszę o zrobienie kolejnych. Choć oczywiście jest to zadanie polecone wszystkim - proszę z poprzedniego ksera (załącznik podany wyżej) zrobić zadanie 4 str. 198, a dla chętnych zadanie 3 str. 198 oraz zadanie 3 str. 227 (z przejściem na drugą stronę). Ci, którzy nie zrobili poprzednich zadań, proszę o przepisanie odpowiedzi, które zamieściłam i próbować podążać za tokiem rozumowania ;)

Oprócz zadań na kserówce, proszę wykonać zadania z kolejnych załączników (najlepiej przepisać do zeszytu) i podesłać zdjęcia. W ramach powtórzenia do wspomnianego testu - są tu zagadnienia z zaimków względnych (which/who/that), I trybu warunkowego oraz pytań pośrednich. Proszę przesyłać za jednym razem wszystkie zadania, które zrobicie - a nie w partiach, bo to dodatkowy chaos w mojej poczcie Wstyd przewiduję czas do około 8 kwietnia - wtedy to pojawią się kolejne zadania i jedno obowiązkowe na dodatkową ocenę.

załącznik3, załącznik4, załącznik5

 kl. II TOR

 - język angielski:

20.03.2020

Ostatnio wypracowane ćwiczenia dotyczyły wyboru i odrzucenia oraz argumentacji. Zatrzymaliśmy się na podręczniku str.71 i tutaj co niektórzy już wykonali częściowo zadanie 8. Kto jeszcze nie zrobił tego zadania to proszę wykonać je w zeszycie (do 3 informacji/argumentów). Podobnie zadanie 9 - odpowiadamy na pytania do 3 informacji/argumentów. Chętnych zapraszam do podzielenia się swoim zadaniem ze mną na maila, wysyłając zdjęcia Waszych prac (tak jak wspomniałam w górnej części mojego tekstu do wszystkich). Oba zadania załączam tutaj  Polecam również w ćwiczeniach na str.63 wykonać zadania 1-3. - odpowiedzi

30.03.2020

Odpowiedzi do zadań zamkniętych zostały już umieszczone. Niestety tylko 2 osoby nadesłały mi odpowiedzi???!!! Obecnie podaję kolejne zadania (na I tryb warunkowy oraz zaimki względne - who/which/that) do poćwiczenia:

załącznik01, załącznik02

oraz proszę WSZYSTKICH bez wyjątku o przesłanie TEGO  zadania wpisanego do zeszytu  - wybór i odrzucenie (tak jak ćwiczyliśmy - po 3 informacje) oraz udzielenie odpowiedzi na 4 pytania (również do 3 informacji/argumentów na każde). Jest to zadanie obowiązkowe dla wszystkich na ocenę, na które czekam do  7 kwietnia.

 - język angielski zawodowy:

20.03.2020

Obiecałam listę słówek do nauczenia się z działu 4, więc wkrótce tutaj ją zamieszczę, jak i dodatkowe ćwiczenia związane z tymi słówkami. Przypominam, że miała być z tego kartkówka. ;) również przypominam o zadaniu domowym, by wypisać w zeszycie 3 definicje (w języku angielskim) urządzeń z zadania 12 str. 34 oraz zapisać 5-8 punktów instrukcji jednego z urządzeń (do znalezienia i wykorzystania na internecie) - coś na styl zadania 10 str. 33. Również zachęcam do podzielenia się ze mną tym zadaniem.

A ci, którzy bardzo się nudzą Niewinny - proponuję uzupełnić zadanie 3 str. 36 (z wytłumaczeniem definicji na język polski) z racji wejścia już w nowy dział, rozpoczęty na poprzednich zajęciach oraz zadanie 4 str. 36. ODPOWIEDZI

30.03.2020

Kto nie zrobił zadań poprzednich i ich nie wysłał - proszę o uzupełnienie sobie wiadomości z załączonych odpowiedzi wyżej. Następnie proszę w zadaniu 4 str. 36 wypisać w zeszycie wszystkie pojęcia na język polski, uzupełnić zadanie 6 i 7, str. 37. 

Dołączam również listę słówek do nauczenia się, o której wspominałam wcześniej. Słownictwo i zwroty pochodzą ze stron 28-34. W razie problemów z wytłumaczeniem - proszę pisać. Po (miejmy nadzieję) szczęśliwym powrocie spróbujecie napisać z tej listy kartkówkę/test. Zachęcam powoli do uczenia się słownictwa i gotowych zdań. SŁÓWKA 

Za tydzień kolejne zadania. Proszę o przesyłanie zdjęć już w pełni zrobionych zadań.

 kl. III TOR - gr. I

20.03.2020

Kochani, ostatnio ćwiczyliśmy II tryb warunkowy. Wasze ostatnie zadanie domowe to ćwiczenia str. 68 (cała) - więc to tak dla przypomnienia. Można zrobić zdjęcie i dosłać do mnie nawet na msg (w wiadomości priv) bo chyba tak nam wygodniej ;) A tymczasem zalecam poćwiczyć ten tryb w nowym zadaniu tutaj (niestety chyba najlepiej przenieść odpowiedzi na osobną kartkę czystą i ręcznie). Również zapraszam do uzupełnienia zadania 6 i 8 w załączniku.

 Model ODPOWIEDZI do zadań - ćwiczenia cz.1 (KLUCZ01) oraz ćwiczenia cz.2 (KLUCZ02)

Odpowiedzi do załączników: KLUCZ03 oraz KLUCZ04

01.04.2020

Patrząc na nadesłane prace, nie do końca poradziliście sobie z zadaniami, gdzie macie do wyboru I i II tryb warunkowy. Radzę wrócić do notatek - pamiętajcie, że I tryb warunkowy to założenia JEŚLI, więc całkiem realne zdarzenia dotyczące teraźniejszości lub przyszłości, z kolei II tryb warunkowy to założenia GDYBY (nierealne sytuacje dot.teraźniejszości lub przyszłości - kiedy chcemy odwrócić sytuację obecną - co by było gdyby). Zwróćcie szczególną uwagę na zastosowania tych dwóch trybów i z tej racji kolejne ćwiczenie na mieszankę tych dwóch trybów ZESTAW1 oraz ZESTAW2. Czytajcie dobrze polecenia - jeśli są z nimi problemy - proszę mnie informować. Ponawiam kolejne ćwiczenia na II tryb warunkowy (bo tu wciąż zdarzają się błędy - proszę podążać za IF, by właściwy wpisać czas/formę i zerknąć do zeszytu odnośnie czasu Past Simple, z którym wciąż są problemy). ĆWICZENIA1 oraz ĆWICZENIA2. Zachęcam do zadań na bieżąco i do kontaktu w razie problemów. 

Kolejne zadania już za tydzień a wraz z nimi zadanie na osobną ocenę. Śmiech

 

 kl. III TOR - język angielski zawodowy

20.03.2020

Kto jeszcze nie wykonał zadania 12 na str. 59-60 to proszę o uzupełnienie. Obu grupom zalecam zadanie 11 str. 59 do uzupełnienia. Będzie to dość nietypowa forma zadania; proszę na str. 119 przeczytać nagrania do zadania 11 i wpisać brakujące dane do tabelki (należy na podstawie dialogu domyśleć się gdzie ma miejsce zdarzenie, np. na ulicy, w autobusie itp.). Informacje oczywiście proszę wpisać w języku angielskim. Nowy dział nie jest w żadnym razie trudny (Katalog produktów) - temat mam nadzieję omówimy w szkole, ale nietrudne zadania leksykalne śmiało polecam zrobić - zadanie 2 str. 61, zadanie 3 i 4 str. 62-63 oraz zadanie 5. Myślę, że ćwiczenia te to sama zabawa słówkami.

model ODPOWIEDZI

01.04.2020

Kochani, kolejne zadania w tym dziale to w dalszym ciągu w większości zabawa nowym słownictwem. Proszę by zadanie 7 na str. 65 wykonać z wytłumaczeniem polskim podanych produktów (jeśli się zmieści napisać w książce to OK, a jeśli nie to proszę rzucić do zeszytu). Następnie wykonać zadanie 8 (str. 65)zaznaczeniem w tekście, gdzie są zdania lub informacje odpowiadające True/False. Co więcej - proszę dany tekst przetłumaczyć na język polski w zeszycie lub na kartce. Do tekstu proponuję jeszcze dokończyć zadanie 9 na str. 66. 

Do dzieła Puszcza oczko wkrótce zadanie na osobną ocenę Spoko

 kl. III TI a

22.03.2020

Kochani - tak naprawdę to skończyliśmy tuż przed samym sprawdzianem, więc dla poćwiczenia proponuję dokończenie zadań (kto jeszcze nie ukończył) w podręczniku str. 56 (wszystkie zadania) oraz powtarzać słownictwo z części I i II (DOM) - tym bardziej, skoro niektórzy nie zaliczyli tej partii materiału. Wykorzystajcie ten czas na douczenie się słownictwa. Dodatkowo powtarzając zagadnienia tego rozdziału (również do zapowiedzianego wtedy testu), proponuję uzupełnić zadania w podanych załącznikach (są to wszystkie czasy teraźniejsze):

załącznik1załącznik2załącznik3załącznik4 - odpowiedzi znajdują się w dwóch osobnych modelach (po kolei według załączników) model1, model2

model odpowiedzi ze strony 56 w książce - KLUCZ

31.03.2020

Zapraszam do kolejnych zadań - ostatnie ćwiczenia co do wspomnianego sprawdzianu leksykalno-gramatycznego (głównie słownictwo z działu DOM oraz czasy teraźniejsze). załącznik5załącznik6załącznik7załącznik8załącznik9. (zadanie 5 i 6 z załącznika9 jest dla chętnych). Proszę tylko i wyłącznie o zdjęcia Waszych zadań naniesionych na kartkę lub do zeszytu(!) Proszę również z nowego działu SZKOŁA w podręczniku uzupełnić zadanie 2 i 3 str. 58 oraz 6, 7 i 8 str. 59. Są to krótkie zadania początkowe (również proszę o zdjęcia). Za około tydzień czasu pojawi się więcej zadań z tego działu i będzie obowiązkowe zadanie na osobną ocenę dla wszystkich. Zachęcam do działania na bieżąco.

kl. III TI b

22.03.2020

Tak naprawdę to na kolejnej lekcji miał być sprawdzian z tematu DOM. Zatem dla poćwiczenia proponuję powtórzyć słownictwo z części I i II (DOM) - tym bardziej, że niektórzy nie zaliczyli tej partii materiału. Wykorzystajcie ten czas na douczenie się słownictwa. Dodatkowo powtarzając zagadnienia tego rozdziału (również do zapowiedzianego wtedy testu), proponuję uzupełnić zadania w podanych załącznikach (są to wszystkie czasy teraźniejsze):

załącznik1, załącznik2, załącznik3, załącznik4 - odpowiedzi znajdują się w dwóch osobnych modelach (po kolei według załączników) model1model2

model odpowiedzi ze strony 56 w książce - KLUCZ

31.03.2020

Wszyscy ci, którzy się zadań nie podjęli (a chyba wszyscy z wyjątkiem jednej osoby!!!), proponuję, by przeanalizowali odpowiedzi, które załączyłam w modelach powyżej. Zapraszam do kolejnych zadań - ostatnie ćwiczenia co do wspomnianego sprawdzianu leksykalno-gramatycznego (głównie słownictwo z działu DOM oraz czasy teraźniejsze).

załącznik5załącznik6załącznik7załącznik8załącznik9. (zadanie 5 i 6 załącznika9 jest dla chętnych). Proszę tylko i wyłącznie o zdjęcia Waszych zadań naniesionych na kartkę lub do zeszytu(!) Proszę również z nowego działu SZKOŁA w podręczniku uzupełnić zadanie 2 i 3 str. 58 oraz 6, 7 i 8 str. 59. Są to krótkie zadania początkowe (również proszę o zdjęcia). Za około tydzień czasu pojawi się więcej zadań z tego działu i będzie obowiązkowe zadanie na osobną ocenę dla wszystkich. Zachęcam do działania na bieżąco.

 

 CDN.

 

 

 

 

   
© ALLROUNDER