Gawlak Anna

Szczegóły

UWAGA Podręczniki !!!Śmiech

KL I TA - 5 - kontynuujemy całą drugą klasę podręcznik i ćwiczenia Komplett plus 1  

kl. I TAŻ - kontynuujemy w drugiej klasie ćwiczenia Exakt fur Dich 1

Kl. II TAH i II TI - proszę zakupić ćwiczenia Exakt fur Dich 2, a także kontynuujemy poprzednią serię Exakt fur Dich 1 (został do zrealizowania jeden rozdział)

Kl. III TOR - kontynuujemy w czwartej klasie ćwiczenia Exakt fur Dich 2.

Wydawnictwo LektorKlett wszystkich serii Exakt oraz Komplett plus

Ostatnie dni nauki zdalnej - tydzień 14-15

Podaję tematy i zadanie na najbliższe dwa tygodnie pracy zdalnej. Dziękuję za współpracę, wysyłane zadania, zapytania i systematyczność, życzę udanych wakacji a przede wszystkim odpoczynku od komputera (p.s. nie wykluczam , że ww wrześniu będzie kontynuacja zdalnego nauczania, zatem zadbajcie o sprzęt odpowiedni do programów microsoft teames lub google zoom i adres mailowy, żeby było wiadomo, od kogo nadesłane zadanie) Tym, z którymi kończę współpracę, życzę wszystkiego dobrego a tym, z którymi kontynuuję nauczanie mówię do zobaczenia! Poniżej zadania:

EDB kl I TA-5, I TI-5 i I TF-5

1. Temat: Zasady zdrowego życia. 
2. Temat: 
Uzależnienia – podsumowanie.Choroby cywilizacyjne. Zapiszcie temat i obejrzyjcie filmiki. Są to tematy dobrze wam znane, omawiane na lekcjach w szkole podstawowej jak i omawiane codziennie w telewizji. Będą omawiane także na lekcjach wychowawczych.

Film 1: https://www.youtube.com/watch?v=e0BI1CSdlDg
Film 2: https://www.youtube.com/watch?v=FVG2P1-L4i8

Język niemiecki

a) Dla wszystkich klas: Proszę obejrzeć filmik o najsławniejszych osobach pochadzących z krajów niemieckojęzycznych. Na poziomie wyższym niż A1/2. Miłego oglądania.

Film: https://www.youtube.com/watch?v=hwhw2K-B5_A

Quiz 1: https://www.prosenior24.pl/test-slawni-niemcy.php
Quiz 2: https://quizizz.com/admin/quiz/5805234ce91d39880a8cafe3/sawni-niemcy-quiz

b) kl. ITA-5: Temat: Sławne osoby z DACHL – Lander. Prawda/ fałsz? Szukanie inform. w Internecie. Podsumowanie. Książka , str. 17, ćwiczenie 3.

c) kl. I TAŻ: Temat: Przetłumacz – ćwiczenia dodatkowe. Przyporządkuj – podsumowanie. W ćwiczeniach, str. 27 zadanie 29. Proszę zadanie wykonać w zeszycie.

d) kl. II TI, II TAH: Temat: Czasownik wissen - odmiana. Touristen in der Stadt. Słuchanie. Podsumowanie. Proszę wykonać ćwiczeniach na str. 64-65 zadanie 13 i 14.

e) kl. III TOR: Temat: Ponieważ – Weil. Połącz zdania. Połącz zdania spójnikiem Weil. Podsumowanie. Proszę zrobić zadanie w ćwiczeniach na str. 44, zadanie 12. Najlepiej w zeszycie.

f) kl. IV TI : konsultacje środa , godz. 10.30

Język niemiecki zawodowy kl. II TA i III Ta

Temat 1: Od wysiewu do zbiorów – film

https://www.youtube.com/watch?v=gZpQ883eqqA

Temat 2: Ekologiczna czy konwencjonalna gospodarka? podsumowanie wiadomości, reportaż

https://www.youtube.com/watch?v=9NLdqbzCxds

________________________________________________________________________________________________________

 

Witam w 12 i 13 tygodniu zdalnego nauczania!

Podaję tematy i zadanie na najbliższe dwa tygodnie pracy zdalnej. Pamiętajcie , że w dniach 08-12.06. macie dni bez zajęć dydaktycznych, ale gdyby ktoś zatęsknił za nauczaniem zdalnym podam tyle zadań, abyście mogli być wszyscy zadowoleni. Pamiętajcie, czekam na ostatnie zadanie zdalne do czwartku 04.06, później wystawiam propozycje, zgodnie z oceną za semesrt I, za drugi , łącznie z pracą zdalna i waszym podejściem do nauczanego przedmiotu. Poniżej zadania:

EDB kl I TA-5, I TI-5 i I TF-5

Temat: Choroby cywilizacyjne. Zdrowie człowieka- filmy edukacyjne. Zapiszcie temat i obejrzyjcie filmiki. Są to tematy dobrze wam znane, omawiane na lekcjach w szkole podstawowej jak i omawiane codziennie w telewizji. 

Film 1: https://www.youtube.com/watch?v=WD1P70-6s4M

Film 2: https://www.youtube.com/watch?v=bny_MVqahQQ

Język niemiecki

Dalej czekam na ostatnie zadanie oraz podaję zadanie dodatkowe i obowiązkowe na tydzień nauki zdalnej. By się upewnić można dalej przesyłać zdjęcia do sprawdzenia.

a) Dla wszystkich klas: Proszę obejrzeć filmik o największym kraju niemieckojęzycznym- Niemcy, byście osłuchali się z językiem. Można spróbować zrobić też zadanie do filmu.

Film: https://www.youtube.com/watch?v=jrT_b7YOjRo

Quiz: https://www.quizme.pl/q/quiz/quiz-o-niemczech

b) kl. ITA-5: Temat: Die DACHL – Lander. Czytanka o krajach niemieckojęzycznych. Polen – prezentacja naszego kraju w DE. Przeczytajcie tekst w książce na str. 34 -35 oraz spróbujcie zrobić w zeszycie krótką prezentacje po niemiecku o Polsce.

c) kl. I TAŻ: Temat: Wohnen in der WG. Mieszkanie w wspólnocie studenckiej. Czytanie tekstu na str. 26 w ćwiczeniach, zadanie 26.

d) kl. II TI, II TAH: Temat: Das Jugenzentrum X-tra. Czytanie ze zrozu-mieniem. Odpowiadanie na pytania do tekstu. Proszę w ćwiczeniach na str. 66 przeczytać tekst w zadaniu 17 oraz odpowiedzieć na pytania w zadaniu 18.

e) kl. III TOR: Temat: Sport Und Behinderte – Sport i niepełnosprawni. Uzupełnij tabelkę. Prosże zrobić zadanie w ćwiczeniach na str. 46 i uzupełnić tabelkę wyrazami podanymi powyżej w ramce.

f) kl. IV TI : konsultacje środa , godz. 10.30

Język niemiecki zawodowy kl. II TA i III Ta

Temat: Spargelernte ind der Corona-Kriese. Zbiory szparagów w dobie korona wirusa. Dokument.

https://www.youtube.com/watch?v=UPoJctbQKyA

________________________________________________________________________________________________________

Dzień dobry, rozpoczynamy 11 tydzień pracy zdalnej i ostatnie zadania podlegające ocenie!

EDB - kl. I TA-5, I Ti-5, I TF-5

Temat zajęć: Utonięcia. Wypadki nad wodą. Zadanie 4/4. Zadanie sprawdzam tylko i wyłącznie w zeszycie.  Nie sprawdzam zadania w plikach tekstowych. W tamtym tygodniu obejrzeliście film związany z tematem, który był wstępem do ostatniego już zadania (w zeszycie, ocena: plus. Plusy się sumują a najwyższa ocena za sumienną i systematyczną pracę w zeszycie). Termin do 04.06.2020. Zadanie polega na udzieleniu poprawnej odpowiedzi na pytania:

1. Omów etapy udzielania pomocy w podtopieniach.

2. Sformułuj zasady postępowania z poszkodowanym, pod którym załamał się lód.

3. Podaj , jak dochodzi do hipotermii i na czym ona polega. Jak pomóc?

Link do filmiku, gdyby ktoś chciał obejrzeć raz jeszcze: https://www.youtube.com/watch?v=GIG5ZGSa3-Q

Język niemiecki -kl. I Ta-5

Temat: Wohin fahrst du? Dokąd jedziesz? W tym tygodniu ćwiczymy zadania na słuchanie oraz pisanie - ortografię, bo tworzycie znaczną cześć zadania notatki w zeszycie! Zaczynamy od książki , str. 33 zadanie nr 5 (odpowiedzi w zeszycie, płyta dołączona do ksiązki). Później w ćwiczeniach str.16 zadanie 3, 5 i 6 (jest miejsce by zrobić w ćwiczeniach). Zadanie ostatnie na plus i termin do 04.06.2020.

Język niemiecki kl . I TAŻ

Temat: Mein Zimmer - wypracowanie, opis mojego pokoju. Postanowiłam utrwalić z wami to, co było brane dotychczas, czyli odmianę czasowników, budowę prostych zdań, opis domu, pomieszczeń,  mebli i ich położenie. Zadanie na ocenę końcową. Proszę o pracę samodzielną (tylko w zeszycie, nie oceniam plików WORD i innych, bo wsze pismo już znam;-).
Temat wypracowania znacie: Mein Zimmer:
- proszę opisać, gdzie mieszkacie i gdzie znajduje się wasz pokój (zamieszkanie, rodzaj domu, piętro....);
- proszę znaleźć 8 mebli w pokoju i je opisać z wyglądu i położenia w waszym pokoju;
- proszę napisać 6 zdań, jak spędzacie czas w pokoju podczas nauki zdalnej.
Razem powinno być ok 17 zdań w zeszycie (min. 8 max. 25) Termin do 04.06.2020. Proszę o uczciwe wypracowanie. Poznam pracę niesamodzielną.

Język niemiecki kl. II TAH i II Ti

Temat: Bilde Satze. Przetłumacz zdania. Dostaniecie ostatnie zadanie na ocenę: plus, i dowiecie się o ocenie z sumy plusów i na koniec ( w tym za semestr pierwszy i drugi. praca zdalna to ok 30 % :-) Proszę zrobić w ćwiczeniach zadanie 5, str. 61 i zadanie 12, str. 64.
W ramach ułatwienia polecam filmik z instrukcja użycia odpowiedniego rodzajnika w odpowiednim przypadku (mianownik i celownik). Termin do 04.06.2020.
Film: https://www.youtube.com/watch?v=gNeUBE4Wm7U 

Język niemiecki kl. III TOR

Temat: Beantworte die Fragen. Odpowiedz na pytania. Dostaniecie ostatnie zadanie na ocenę: plus, i dowiecie się o ocenie z sumy plusów i na koniec ( w tym za semestr pierwszy i drugi. praca zdalna to ok 30 % :-) Proszę zrobić w ćwiczeniach zadanie 23, str. 48. Jeśli w ćwiczeniach jest mało miejsca, możecie wykonać zadanie w zeszycie. Termin do 04.06.2020.

Język niemiecki zawodowy kl. II TA i III TA

Temat: Milchviehbetrieb Schafer. Gospodarstwo krów mlecznychZapraszam do oglądania filmiku o rodzinie zajmującej się produkcją mleka i hodowlą krów mlecznych. Fajny reportaż po niemiecku - proste słownictwo, możecie poćwiczyć, jakby to było na praktyce w Niemczech. Reportaż z 01.03.2020, wiec całkiem świeży:-)
Poniżej linkhttps://www.youtube.com/watch?v=4aMud-3r8HE

________________________________________________________________________________________________________

Witam, rozpoczynamy 10 tydzień pracy zdalnej!

Zadania do 25.05.2020

EDB - kl. I TA-5, I Ti-5, I TF-5

Temat zajęć: Utonięcia. Wypadki nad wodą. Jest to wstęp do zadania 4/4. Obejrzyjcie film związany z tematem, który jest wstępem do zadania w kolejnym tygodniu pracy zdalnej. Filmik to kampania policji w Olsztynie. Miłęgo oglądania!

Link: https://www.youtube.com/watch?v=GIG5ZGSa3-Q

Język niemiecki -kl. I Ta-5

Temat: Ćwiczenia utrwalające - kraje i języki obce. Ponieważ zdarzają wam się jeszcze błędy zaproponuję wam w tym tygodniu ćwiczenia on-line, ponieważ powoli zbliżamy się do ostatniego zadania na ocenę. Linki poniżej do ćwiczeń. Miłej zabawy!

https://www.schubert-verlag.de/aufgaben/uebungen_a1/a1_k01_sprachen.htm

https://www.schubert-verlag.de/aufgaben/uebungen_a1/a1_kap1_sprachen.htm

Język niemiecki kl . I TAŻ

Temat: Mieszkanie E-mail - czytanie ze zrozumieniem. Postanowiłam rozszerzyć słownictwo i zaproponować wam tym razem ćwiczenia na rozumienie tekstu oraz powtórzenie wiadomości gramatycznych. Taka mała rozgrzewka przed ostatnim zadaniem na ocenę. Miłej zabawy z linkami poniżej. 

https://www.schubert-verlag.de/aufgaben/uebungen_a1/a1_k11_wohnung.htm

https://www.schubert-verlag.de/aufgaben/uebungen_a1/a1_kap1_sichvorstellen2.htm

Język niemiecki kl. II TAH i II Ti

Temat: In der Stadt - w mieście. Słuchanie ze zrozumieniem. Zanim dostaniecie ostatnie zadanie na ocenę, proszę w ramach ćwiczeń powtórkowych wykonać te dwa linki poniżej. Taka przyjemna zabawa na zakończenie....:-)

https://www.schubert-verlag.de/aufgaben/uebungen_a1/a1_kap7_hoeren2.htm

https://www.schubert-verlag.de/aufgaben/uebungen_a1/a1_k03_inderstadt.htm

Język niemiecki kl. III TOR

Temat: Sport fur jeden? Czytanie ze zrozumieniem. Proszę wykonać w ćwiczeniach zadanie 20, str. 47 oraz link poniżej, w ramach ćwiczeń przed ostatnim zadaniem na ocenę!

https://www.schubert-verlag.de/aufgaben/uebungen_a1/a1_k08_muessen.htm

Język niemiecki zawodowy kl. II TA i III TA

Temat: Historia firmy John Deer. Zapraszam do oglądania linku poniżej:

https://www.youtube.com/watch?v=CRCMjpnSQoA

 

Dzień dobry, rozpoczynamy 9 tydzień pracy zdalnej...

zadania do 18.05.2020 :-)

EDB - kl. I TA-5, I Ti-5, I Tf-5

Zadanie 3/4: temat: Zatrucia. Proszę zapisać temat w zeszycie oraz odpowiedzieć na następujące zadanie:
Objawy i przyczyny oraz sposób postępowania w przypadku zatrucia pokarmowego, zatrucia gazami duszącymi i drażniącymi, zatrucia tlenkiem węgla, zatrucia lekami. Zadanie na plus, przypominam, że wykonanie wszystkich czterech części w terminie może zostać ocenione na najwyższa ocenę.

Język niemiecki kl. I TA-5

Temat: In Polen spricht man Polnisch. W Polsce mówi się po polsku. Języki obce i czasownik sprechen w 3.os.
Proszę wykonać w zeszycie z książki na str.33 zadanie 3 oraz w ćwiczeniach na str. 16 zadanie nr 1, 2 i 4. Zadanie na plus.

Język niemiecki kl. I TAŻ

Temat: Petras Zimmer. Pokój Petry. Suchanie ze zrozumieniem.
Na początku zapiszcie temat  do zeszytu, następnie otwórzcie link pod zadaniem i przepiszcie tabelkę zieloną do zeszytu, jako notatka. Dalej zróbcie w ćwiczeniach słuchanie, czyli na  str. 24, ćwiczenie 21 (nagranie słuchowe również w linku), po słuchaniu
ćwiczenie 23 na str. 24 - proszę odpowiedzi CAŁYM ZDANIEM zapisać w ćwiczeniach. Na koniec powróćcie do linka z tabelką i na podstawie zadania 22 ułóżcie 6 zdań opisując własny pokój. Zadanie na plus.

Link: https://drive.google.com/drive/folders/1BWLnYI2PZbRTwE6mb3VR5ixSzidmN51b

Język niemiecki kl. II TAH i II Ti

Temat: Dativ. Celownik w języku niemieckim. Zapiszcie proszę temat w zeszycie, następnie obejrzyjcie lekcję odnoście zmiany rodzajnika der, die, das w celowniku. 
Film: https://www.youtube.com/watch?v=gNeUBE4Wm7U 
Po filmie zróbcie w ćwiczeniach na str. 63-64 zadanie 9, 10 i 11. Zadanie na plus. Pamiętajcie o zmianie rodzajnika w celowniku po przyimkach oznaczających położenie!

Język niemiecki kl. III TOR

Temat: Konnen, mussen, durfen. Budowa zdań z czasownikami modalnymi.
Tydzień temu zadałam do obejrzenia film, gdzie pokazano wam, jak budujemy zdania z czasownikami modalnymi oraz ich specyficzną odmianę przez osoby. Proszę zapiszcie temat do zeszytu następnie w ramach ćwiczeń do filmu zróbcie w ćwiczeniach na str. 44-45 zadanie 14, 15 i 17. Zadanie n plus.

Język niemiecki zawodowy kl. II TA i III TA

Do końca tygodnia obowiązuje omówienie, wyniki i poprawa testu. Za to ci, co mają już tę część za sobą mogą przejść do nowego tematu zajęć i zapisać go w zeszycie. Temat: Kartoffelernte in Niedersachsen. Zbiory ziemniaków w Dolnej Saksonii. Temat związany z praktyką zawodową w Niemczech.
Film: https://www.youtube.com/watch?v=S5irBkuPmYE

KONSULTACJE MATURALNE - środa , godz. 10.30

Zadania do 12.05. 2020 dla klas III oraz język zawodowy

JĘZYK NIEMIECKI III TOR

W związku z tym , że w zadaniu domowym niektórzy mieli problem z szykiem wyrazów w zdaniu, przy użyciu czasowników modalnych zapraszam na lekcję on-line, podczas której wyjaśniony zostanie ten szyk oraz przykłady. Zapraszam do oglądania, bo za tydzień powtórka.

https://www.youtube.com/watch?v=K4WjXz8M7jg

JĘZYK NIEMIECKI ZAWODOWY

Do 08.05 czekam na testy i robimy poprawę. Powodzenia. W razie kłopotów z linkiem, proszę o kontakt.

Dzień dobry uczniowie klas pierwszych i drugich

Tym razem zadania tylko dla uczniów klas pierwszych i drugich - do 11.05.2020

EDB kl. I TA-5, I TI-5, I TF-5

Temat: Oparzenia. Postępowanie przeciwwstrząsowe. Zadanie 2/4. Proszę zapisać w zeszycie temat, przepisać notatkę (link ten sam, co ostatnio tylko dodane nowe zdjęcie) oraz odpowiedzieć na pytanie: Wymień rodzaje wstrząsów i opisz czym są spowodowane, objawy.

LINK: https://drive.google.com/drive/folders/1-9jF5IF1i9KkYomAqTue2iNxGLRmq7Iz

Język niemiecki (zwykły) kl. II TAH, II TI

Das Thema: Lübeck - Königin der Hanse

https://www.youtube.com/watch?v=Ru2v-RW_gBU

Proszę obejrzeć film o mieście Lubecka (przypominam, że cały rozdział poświęcony jest temu miastu) i wypisać w zeszycie te zabytki, które zostały wymienione - opcjonalnie. Film jest utrwaleniem wiadomości o tym mieście, jak i specyficznym słownictwem, związanym ze zwiedzaniem miasta. Dopiero kolejne zadanie będzie na ocenę.

Język niemiecki kl I TA, I TAŻ

 Testy on-line, podsumowujące wiedzę. Macie okazję sprawdzić to, czego uczyliśmy się zdalnie. Wyniki możecie przesłać. Możecie też potraktować tę formę ćwiczenia, jako możliwość sprawdzenia swojej wiedzy. Zapraszam do udziału:

Kl I TAŻ: Temat: Dom i sprzęty domowehttp://testwiedzy.pl/test/37297/dom-sprzet-domowy.html

kl. I TA-5: Temat: Kraje, języki, mieszkanin, mieszkanka: http://testwiedzy.pl/test/31934/kraje-jezyki-mieszkanin-mieszkanka.html

_______________________________________________________________________________________________

Kolejne klasy i kolejne zadania :-)

Język niemiecki zawodowy - kl. II TA i III Ta - Zadanie do 08.05.2020

Proszę wykonać test A B C, który podam 30.04.2020. Można test wykonać z telefonu, trzeba podać tylko Imię i klasę i adres mailowy. Czas trwania ok.  15 minut.

LINK: https://forms.gle/ScyA33aAdHak16zQ7 

 Język niemiecki kl. II TAH i II Ti -  Zadanie do 05.05.2020.

Temat zajęć: Wo gibt es hier eine Apotheke? Gdzie tutaj jest jakaś apteka? Proszę zapisać temat w zeszycie otworzyć link poniżej oraz przepisać trzy tabelki wraz z wyrazami na zielono do zeszytu i przetłumaczyć na język polski. Następnie ułożyć w zeszycie na podstawie zadania 7 trzy dialogi: jeden z rodzajnikiem der, jeden z die, jeden z das (z wyrazów na zielono). Zrobione zadanie odesłać na maila lub messengera. Powodzenia.

LINK: https://drive.google.com/drive/folders/1rrR-rNr4Kk55B_p_lyKG0aZCzjWfoIj6

Język niemiecki kl. III TOR -    Zadanie do 05.05.2010.

Temat zajęć: Bilde einen Dialog! Utwórz dialog. Proszę otworzyć ćwiczenia na stronie 43. Wykonać w zeszycie punkty 5, 6, 7, 8, 9 i 10 z zadania 10, oraz ułożyć dialog z zadania 11. Odpowiedzi sfotografować i przesłać na maila lub messengera.

Dzień dobry kolejny tydzień pracy zdalnej przed nami

Język niemiecki - klasa I TA-5 do 04.05.2020

Temat zajęć : Sprichst du Deutsch? Czy mówisz po niemiecku? Zadanie pierwsze w zeszycie proszę zapisać odmianę czasowników sprechen - mówić i fahren - jechać (są w książce na stronie 33) . Zadanie drugie, książka str. 32 zrobić zadanie nr 1 w zeszycie - znaleźć odpowiedniki i zapisać razem z polskim tłumaczeniem w zeszycie. Zadanie trzecie: zrobić zadanie nr 2 w ksiażce na str. 32 - odpowiedzi również w zeszycie. Jak problem, pisać, odpowiedzi już wiecie jak przesłać. Postarajcie się też czytelnie zapisywać w zeszycie, jest sporo czasu! P.S. Zadanie można zrobić bez płyty:-) Zadanie na plus.

Język niemiecki kl I TAŻ - do 04.05.2020

1. Temat zajęć: Wie findest du das Bett hier? Co myślisz o tym łóżku tutaj? Proszę zapisać temat w zeszycie, następnie otworzyć link z zadaniem. Polecenie polega na ułożeniu 3 dialogów - każdy z innym rodzajnikiem, według przykładów. W zadaniu ćwiczycie umiejętność zamiany rzeczownika z rodzajnikiem np das Bett na zaimek osobowy es oraz uzasadnienie własnej opinii o przedmiotach i meblach za pomocą przymiotników z zadania domowego, np. ładny, praktyczny, pożyteczny mały, brzydki itd. Wasze zadanie polega na ty, żebyście z tabelki poniżej dialogów wybrali po jednym rzeczowniki z der, die, i das i ułożyli podobne 3 dialogi, oczywiście z wykorzystaniem innych przymiotników, które również możecie wybrać z tabelki! Jak się ze mną skontaktować, to już wiecie. Zadanie na plus.

LINK: https://drive.google.com/drive/folders/1BWLnYI2PZbRTwE6mb3VR5ixSzidmN51b

EDB - kl. I Ta- 5   ,  I TI-5 i              I TF - 5 do 04.05.2020 - (zadanie 1/4)

Zadanie 1/4 oznacza, że dziś dastaniecie pierwszą cześć zadania z czterech, zgromadzenie 4 plusów da wam maksymalną ocenę z zadania, czyli 6 z tej partii materiału i zwolni ze sprawdzianu).

Temat zajęć: Urazy. Apteczka pierwszej pomocy. Zadanie z tej części polega na zapisaniu tematu w zeszycie, zapisaniu notatek (w tym przypadku trzeba wejść na link ponizej) oraz wymienić w zeszycie podstawowe wyposażenie apteczek domowych oraz samochodowych (te są w Polsce nieobowiązkowe w pojazdach osobowych, ale w niektórych krajach UE już tak, wiec warto mieć). Notatki proszę przesłać na maila lub facebooka -messengera! Powodzenia 

LINK: https://drive.google.com/drive/folders/1-9jF5IF1i9KkYomAqTue2iNxGLRmq7Iz

 

KONSULTACJE DLA MATURZYSTÓW KL. VI TI - środa godz. 10.30

__________________________________________________________________________

Witam, zadanie z języka niemieckiego w Agrobiznesie - do 31.04.2020

kl. II TA i III TA, proszę przepisać notatkę do zeszytu. Ponieważ beze mnie ważniejszych struktur nie utrwalicie, a widzę to po ostatnim zadaniu, postanowiłam poszerzyć słownictwo i utrwalić czas teraźniejszy, bo w nim piszemy dzienniczek praktyk. Dlatego:

- proszę zapisać temat do zeszytu: Das Geschaft - biznes

- następnie otworzyć link, i przepisać z słownictwo do zeszytu razem z rodzajnikami (na czerwono wymowa słowa)

https://drive.google.com/drive/folders/1EourGZPp1AX4BPHwVNEkxykegXAqxNkq

- zadanie domowe: wybrać 6 słówek i ułożyć z nimi 6 zdań, koniecznie w czasie teraźniejszym, czyli w takim, w jakim opisujecie czynność wykonywaną zazwyczaj, teraz, w tym momencie, lub w konkretnym terminie w przyszłości.

WYKONANE zadanie proszę przesłać, tak jak zwykle, zadanie na plus. Pamiętajcie, że kto nie zrobił ostatniego, niech spróbuje nadrobić do 31.04.2020.

Dzień dobry - nowa partia materiału, do 24.04.2020

Język niemiecki - kl. I TA - 5

Czekam na zadanie do 24.04 i wtedy możecie otrzymać nowe zadanie - w zależności od tego, czy minister przedłuży nauczanie on-line, czy nakaże powrót do szkoły. Temat zajęć: das Interview, należy zapisać w zeszycie. Proszę następnie wykonać w zeszycie zadanie 4 ze str.31 w podręczniku. Płytę mocie dołączoną do podręcznika. Jak zrobicie to zadanie, należy przejść do ćwiczeń i wykonać na str. 15 zadanie 3, 4 i 5. W razie pytań bądź problemów ze zrozumieniem polecenia, proszę o kontakt. Proszę o przesłanie zdjęcia zadań z książki (czyli zadań w zeszycie) oraz zdjęcie zadań w ćwiczeniach. Zadanie na plus.

Język niemiecki - kl. I TAŻ

Czekam na zadanie do 24.04 i wtedy możecie otrzymać nowe zadanie - w zależności od tego, czy minister przedłuży nauczanie on-line, czy nakaże powrót do szkoły. Temat zajęć, który proszę wpisać do zeszytu to: Zaimek osobowy - Er/ Sie/ Es (on, ona, ono). Do 24.04.2020 proszę o przesłanie zdjęcia wykonanych ćwiczeń:, str. 23, ćwiczenie 16, 17 a ćwiczenie 19 - proszę przerysować do zeszytu i przetłumaczyć na polski każde słowo, oczywiście wpisać do odpowiedniej tabelki. W razie pytań bądź problemów ze zrozumieniem polecenia, proszę o kontakt. Zadanie na plus.

Język niemiecki - kl. II TAH, II TI

Czekam na zadanie do 24.04 i wtedy możecie otrzymać nowe zadanie - w zależności od tego, czy minister przedłuży nauczanie on-line, czy nakaże powrót do szkoły. Temat zajęć: Wo liegen die Sehenswurdigkeiten in Lubeck? Gdzie leżą zabytki w Lubece? Proszę skorzystać z linka i wykonać w zeszycie zadanie 4 i 6. Proszę wykonać zdjęcie zadań w zeszycie i przesłać. Zadanie na plus.

Link: https://drive.google.com/drive/folders/1jfWwltdbf8jWc3l86N0AZkQBRQFC1nc7

Język niemiecki - kl. III TOR

Czekam na zadanie do 24.04 i wtedy możecie otrzymać nowe zadanie - w zależności od tego, czy minister przedłuży nauczanie on-line, czy nakaże powrót do szkoły. Temat zajęć: Czasowniki modalne - ćwiczenia. Proszę zapisać temat w zeszycie oraz wykonać w ćwiczeniach na str. 42 ćwiczenie 7, 8, 9. Wykonane zadanie przesłać w formie zdjęcia. Zadanie na plus.

Język niemiecki kl. IV Ti

Ćwiczenia powtórkowe on-line.

Język niemiecki zawodowy: II TA i III TA

Dopiero 17.04.2020

EDB - kl. I TA-5 i I Ti - 5 oraz I TF-5

Czekam na zadanie do 24.04 i wtedy możecie otrzymać nowe zadanie - w zależności od tego, czy minister przedłuży nauczanie on-line, czy nakaże powrót do szkoły. Temat zajęć: Nagłe zatrzymanie krążenia u osoby dorosłej. Zastosowanie AED.

Zadanie dla was to: Omów algorytm RKO u osoby dorosłej z zastosowaniem AED. Zadanie na ocenę. 

 Polecam obejrzeć, około 10 minut: https://www.youtube.com/watch?v=XNSFrKVKmlc

Witam ponownie!


Bardzo proszę o wykonanie kolejnych zadań. Ponieważ od 09 - 12 kwietnia wypadają ferie, proszę abyście wszystkie zadania wykonali spokojnie do 8 kwietnia - najpóźniej do 13 kwietnia. Staram się informować o ocenach na bieżąco, ale gdyby ktoś miał wątpliwości, może napisać na maila, lub messengera.

Język niemiecki kl. I TA-5, I TAŻ

Zadanie oraz instrukcja do pobrania w linku poniżej:

https://drive.google.com/drive/folders/1ef7_hdS9oSoumESGZtlb8n-IcPglAf6r

oraz ćwiczenie dla chętnych: https://learningapps.org/2187658

Język niemiecki kl. II TAH, II Ti, III TOR

Zadanie oraz instrukcja do pobrania w linku poniżej:

https://drive.google.com/drive/folders/1ef7_hdS9oSoumESGZtlb8n-IcPglAf6r

oraz dla chętnych: https://learningapps.org/2187658

Język niemiecki IV TI

dalej obowiązują ćwiczenia maturalne do matury, link do strony

https://learningapps.org/2187658

Język niemiecki zawodowy - kl. II TA i III TA

https://classroom.google.com/w/NTU3NzgxMDAzOTZa/t/all

 

kod do zajęć:   y4ktawr

EDB - kl. I Tfa i I TI, oraz  I Ta-5

Obejrzyj film oraz odpowiedz w zeszycie  na pytania:

1. film: https://www.youtube.com/watch?v=w2-Ah8SfmPU

Pytanie 1: Omów postępowanie w przypadku omdlenia (wymień w punktach, jakie czynności należy po kolei wykonać)

Pytanie 2: Wyjaśnij schemat S-A-M-P-L-E

Pytanie 3: Omów schemat postępowanie w przypadku zadławienia u dorosłych i dzieci (w punktach i wskaż różnice)

 

 

Dzień dobry - nowa partia materiału

Język niemiecki - kl. I TA - 5

Czekam na zadanie do 31.03. 01 kwietnia odpowiedzi i nowe zadanie. Proszę temat zajęć oraz zadania zgodnie z instrukcja zapisać w zeszycie. W razie pytań bądź problemów ze zrozumieniem polecenia, proszę o kontakt. Proszę o przesłanie zdjęcia zadań z książki (czyli zadań w zeszycie) oraz zdjęcie zadań w książce ćwiczeń. Zadanie na plus.

https://classroom.google.com/w/NjU4NjIyMDY3MTRa/tc/NjU4NjA1MjA3NzRa

Kod zajęć: lvtg5tb - jeśli wymagany

Język niemiecki - kl. I TAŻ

Proszę do 31.03 wysłać zrobione zadanie - zdjęcie wystarczy. O1 kwietnia podam odpowiedzi a wy skorygujecie odpowiedzi w zeszycie. Zadanie na plus. W razie pytań co do poleceń - zapraszam!

https://classroom.google.com/c/NjU4NjkxOTkwNzBa/a/NjU4NjkxOTkxNTBa/details

Kod zajęć: zfpi56n - jeśli wymagany

 

Witam, 

zgodnie z szybkim zarządzeniem MEN przesyłam zadania, które pomogą w powtórzeniu materiału. Zobaczymy co dalej, jednak mam nadzieję, że podejdziecie to takiej nowatorskiej formy pracy sumiennie. W razie pytań proszę kontaktować się ze mną mailowo:  Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript.  lub poprzez mój profil na fecebooku. Niestety, to jest mój pomysł, może się uda, do czasu jak nie wypłyną wytyczne ministerstwa! Proszę również o przesyłanie zrobionych zadań -realizujemy powtórzenia, dla osób, które liczyły, że poprawią materiał w tym czasie, to też szansa na lepszą ocenę końcoworoczną!

Język niemiecki klasy I - I TA, I TAŻ

Odpowiedzi proszę wysyłać na maila lub przez messengera - wystarczy zdjęcie zadanie zrobionego i przepisanego do zeszytu z przedmiotu! UWAGA: Zadania rozwiązujemy do środy - 25 marca, godz. 8.15, wtedy podaję nowe zadania.

https://drive.google.com/drive/folders/1GvPnKilTQRpno3aRfUSsRrSX7SOViQiy

Dodatkowe ćwiczenia on-line dla kl. I

1. https://www.schubert-verlag.de/aufgaben/uebungen_a1/a1_kap1_sichvorstellen1.htm

2. https://www.schubert-verlag.de/aufgaben/uebungen_a1/a1_kap1_hoeren2.htm

3.https://www.schubert-verlag.de/aufgaben/uebungen_a1/a1_kap1_landeskunde.htm

4.https://www.schubert-verlag.de/aufgaben/uebungen_a1/a1_kap1_verbauswahl1.htm

Język niemiecki klasy II - Kl. II TAH, II TI, III TA - JOZ

Odpowiedzi proszę wysyłać na maila lub przez messengera - wystarczy zdjęcie zadanie zrobionego i przepisanego do zeszytu z przedmiotu! UWAGA: Zadania rozwiązujemy do środy - 01 kwietnia, godz. 8.15, wtedy podaję nowe zadania.

https://drive.google.com/drive/folders/1jfWwltdbf8jWc3l86N0AZkQBRQFC1nc7

Dodatkowe ćwiczenia online dla kl.II

1.https://www.schubert-verlag.de/aufgaben/uebungen_a1/a1_kap4_hoeren1.htm

2.https://www.schubert-verlag.de/aufgaben/uebungen_a1/a1_kap4_essen_trinken1.htm

3.https://www.schubert-verlag.de/aufgaben/uebungen_a1/a1_kap4_hoeren2.htm

4.https://www.schubert-verlag.de/aufgaben/uebungen_a1/a1_kap4_essen_trinken2.htm

Język niemiecki klasy III - kl. III TOR

Odpowiedzi proszę wysyłać na maila lub przez messengera - wystarczy zdjęcie zadanie zrobionego i przepisanego do zeszytu z przedmiotu! UWAGA: Zadania rozwiązujemy do środy - 01 kwietnia, godz. 815, wtedy podaję nowe zadania.

https://drive.google.com/drive/folders/1_gsZ9kY7-OCJZbaQ29umDx8rERIgkQ85

Dodatkowe ćwiczenia online dla kl. III 

1. https://www.schubert-verlag.de/aufgaben/uebungen_a1/a1_kap5_tagesablauf1.htm

2. https://www.schubert-verlag.de/aufgaben/uebungen_a1/a1_kap8_modalverben.htm

3.https://www.schubert-verlag.de/aufgaben/uebungen_a1/a1_kap5_tagesablauf2.htm 

Język niemiecki klasy maturalne - IV TI

 Odpowiedzi proszę wysyłać na maila lub przez messengera - wystarczy zdjęcie zadanie zrobionego i przepisanego do zeszytu z przedmiotu! UWAGA: Zadania rozwiązujemy do środy - 01 kwietnia, godz. 8.15, wtedy podaję nowe zadania.

https://drive.google.com/drive/folders/1ObpB-npaRhZWXFE87sYGrbqJ-w2ytxCd

Dodatkowe ćwiczenia:

1https://www.schubert-verlag.de/aufgaben/uebungen_a1/a1_kap5_hoeren1.htm

2. https://www.schubert-verlag.de/aufgaben/uebungen_a1/a1_kap6_wetter.htm

3. https://www.schubert-verlag.de/aufgaben/uebungen_a1/a1_kap8_kindheit.htm

4.https://www.schubert-verlag.de/aufgaben/uebungen_a1/a1_kap6_muenchen1.htm

5. https://www.schubert-verlag.de/aufgaben/uebungen_a1/a1_kap6_hoeren1.htm

 

EDB - kl. I TA i TFa oraz I TI (5)

Podaję zagadnienia na 3 godziny lekcyjne oraz temat wypracowania na dodatkową ocenę. UWAGA: Odpowiedzi proszę zapisać do zeszytu przedmiotowego i przesłać zdjęcie na maila lub przez messengera! 01.04, podaję nowe zagadnienia.

Zadanie 1. Wypisz cztery różne określenia, związane tematycznie z systemem bezpieczeństwa RP, rozpoczynające się od kolejnych liter.

P-.............

A-............

K-............

T-.............

Zadanie 2. Wymień warunki, jakie musi spełniać kandydat do zawodowej służby wojskowej.

Zadanie 3. Rozwiń skróty: KSRG, TOPR, OSP, MSWiA, PSP

Zadanie 4. Wyobraż sobie, że jesteś dyrektorem szkoły. Musisz natychmiast ogłosić ewakuację uczniów, nauczycieli i pracowników. Napisz treść komunikatu o ewakuacji z budynku na wypadek pożaru........

Praca dodatkowa - po 12 kwietnia doręczyć na osobnej kartce. Czy udział polskich żołnierzy w misjach pokojowych jest konieczny? 150 - 200 słów

Obejrzy filmy, związane z tematyką wojskową 

1. przywódcy z "Wilka" - https://www.youtube.com/watch?v=lSjThnAxIo4

2. naszaarmia.pl Afganistan - https://www.youtube.com/watch?v=FKo-fcECTcc

3. szkolenie rangersów - https://www.youtube.com/watch?v=Jgwk2i-0LEo

 

   
© ALLROUNDER